A BYD PR Hungary az MTI-hez szerdán eljuttatott közleményében ismerteti: júliusban a magyarországi márkakereskedések 148 személyautó eladásával 25,4 százalékos részesedést értek el a BEV-szegmensben.
Január óta 663 személyautót adtak el, ez 12,7 százalékos részesedést biztosít a márkának.
Az elektromos járművekre vonatkozó kormányzati ösztönző programban megrendelt autók kiszállításainak gyorsulása bizakodásra ad okot, az eddigi regisztrációk alapján az év végéig a mostani eredmény akár megtöbbszöröződhet – jelezte Erhardt Péter PR-vezető.
Emlékeztetett: jelenleg három márkakereskedés foglalkozik a BYD márkával Magyarországon, számuk a gyártó ígéretének megfelelően az országos hálózat kiépítésének keretében már az idén bővül.
Erhardt Péter kitért arra, hogy a BYD bővíti modellkínálatát, a tisztán elektromos járművek mellett már 2024-ben plug in hibrid modellekkel is jelen lesz Magyarországon.
A 2003-ban alapított BYD Auto a BYD multinacionális csúcstechnológiai vállalat autóipari leányvállalata, az első autógyártó, amely az elektromos átállás jegyében a fosszilis üzemanyaggal működő járművek gyártását leállította, és 9 egymást követő évben a tölthető személygépkocsik (NEV) eladások élén állt Kínában. A cég 2023-ban bejelentette, hogy több milliárd eurós beruházással autógyárat létesít Szegeden.