A kínai némafilmgyártás aranykorában hollywoodi mintára meghatározó sztárokkal tették népszerűvé a mozi világát. A leghíresebb ikon Ruan Lingyu volt, akiért milliók rajongtak és kisugárzása miatt a „kínai Garbonak” nevezték. Nevéhez olyan klasszikusok kötődnek, mint a Love and Duty ( 1931), The Goddess (1934) vagy a New Women (1935). Ruan nyugati és hagyományos kínai elemekből felépített sztárperszonája megkülönböztetett figyelmet biztosított munkásságának, de főleg magánéletének. Ennek terhét és szerelmi életének problémáit nem tudta feldolgozni, 24 éves korában eldobta életét.
Utolsó befejezett filmje a New Women volt, 1935-ben mutatták be. Cai Chusheng műve a színész és forgatókönyvírónő Ai Xia életét és öngyilkosságát dolgozta fel. A főhősnő Wei Mingnek írói ambíciói vannak, ám lehetőséghez csak azon az áron juthatna, ha viszonyt kezd a döntéshozó férfiakkal. Ezt megtagadja, ezért ellehetetlenítik, kétségbeesésében altatókkal túladagolja magát.
Ruan a forgatás alatt már rossz állapotban volt. Játékszenvedélye miatt elhagyta férjét, aki annak a családnak volt a gyermeke, ahol édesanyja dolgozott, és egy hírhedt nőcsábász karjaiban keresett menedéket. A férj házasságtörésért beperelt új választottja pedig többször megcsalta. Mindezt a sajtó fokozott érdeklődéssel követte. Ruan a perek és botrányok generálta nyomást nem bírta elviselni és öngyilkos lett.
Temetésén tízezrek búcsúztak tőle. Emléke mai napig elevenen él Kínában, sorozatok és színpadi művek születtek a művésznő életéről. A legismertebb tisztelgés az 1991-ben készült Center Stage című film, amelyben Maggie Cheung játszott a tragikus sorsú színésznőt.
A szerző filmesztéta.