A Kína–Kirgizisztán–Üzbegisztán vasútvonal joggal tekinthető a Selyemút helyreállítását célzó beruházásnak. Ez a kezdeményezés lendületet ad a keleti és nyugati régiók közötti kulturális-civilizációs kapcsolatok megerősítéséhez, a kereskedelmi útvonalak fejlesztéséhez, Közép-Ázsia gazdaságának felfrissítéséhez, és ami a legfontosabb, a legrövidebb útvonallá válik Kínából Európa és a Közel-Kelet országaiba.
A transzregionális együttműködés másik fontos projektje az Üzbegisztán–Afganisztán–Pakisztán vasútvonal megépítése.
Üzbegisztán egyre inkább a befektetők fókuszpontjává válik, széles körű lehetőségeket teremtve a kereskedelmi-gazdasági kapcsolatok fejlesztésére.
Az utasok információs támogatásának problémáit orvosolták, ezenfelül üzembe helyezték az info.uztrans.uz vállalati információs rendszert. Kifejlesztettek egy programot, amely térképekkel ellátott információkat tartalmaz a buszpályaudvarok és terminálok elhelyezkedéséről a köztársaság egész területén.
2023-ban számos intézkedést hajtottak végre a fővárosi tömegközlekedési rendszer fejlesztése és az utasok kényelmének javítása érdekében. A taskenti metró földfelszíni gyűrűjének megépítésére irányuló projekt második szakaszában, a Kuylyuk–Kuruvchilar szakaszon 7,74 kilométer hosszúságban, öt állomáson fejeződtek be az építési munkálatok, ezek már az utasok előtt is megnyíltak, így a metró teljes hossza 73,05 km lett.
A hazai közlekedési dolgozók által 2023-ban elért mérföldkövek okot adnak arra, hogy idén újabb sikereket várjunk. Az utasok és a szállítmányok időben célba juttatása, az állomány megújítása és a szolgáltatás minőségének javítása lesz ágazatunk védjegye.