Míg a tea továbbra is fontos szerepet játszik – a kínaiak a világ teafogyasztásának közel 40 százalékáért felelnek –, egy „kávéforradalom” is zajlik, amit főként a fiatal generáció indított el.
A kávéfogyasztás Kínában ma már több mint hétszer gyorsabban növekszik, mint a világátlag. Történelmileg a kávé viszonylag későn, a 20. század elején jelent meg Kínában, főként külföldi kereskedők és diplomaták közvetítésével. A valódi áttörést azonban az 1980-as évek hozták meg, amikor a reform és a nyitás politikájával együtt a nyugati életstílus is megjelent a nagyvárosokban. Ekkor kezdődött a kávézók – különösen a nyugati láncok, mint a Starbucks – terjedése.
A szerző az Eurázsia főszerkesztő-helyettese.
Ez a cikk az Eurázsia 2025. júniusi számában jelent meg, honlapunkon csak később válik elérhetővé. A magazin elérhető országszerte többek közt az újságosoknál, hipermarketekben és benzinkutakon. Előfizetési lehetőségeiről pedig a neumannlapkiado@nje.hu címen érdeklődjenek!