A nagyvárosok sztárja
Kína évezredek óta híres kifinomult teakultúrájáról, de az utóbbi évtizedekben egy új ital is megkezdte hódító útját: a kávé.
A nagyvárosok sztárja
Gasztronómia

A nagyvárosok sztárja

Fotó: iStock
Őry Mariann 02/06/2025 22:00

Kína évezredek óta híres kifinomult teakultúrájáról, de az utóbbi évtizedekben egy új ital is megkezdte hódító útját: a kávé.

Míg a tea továbbra is fontos szerepet játszik – a kínaiak a világ teafogyasztásának közel 40 százalékáért felelnek –, egy „kávéforradalom” is zajlik, amit főként a fiatal generáció indított el.

A kávéfogyasztás Kínában ma már több mint hétszer gyorsabban növekszik, mint a világátlag. Történelmileg a kávé viszonylag későn, a 20. század elején jelent meg Kínában, főként külföldi kereskedők és diplomaták közvetítésével. A valódi áttörést azonban az 1980-as évek hozták meg, amikor a reform és a nyitás politikájával együtt a nyugati életstílus is megjelent a nagyvárosokban. Ekkor kezdődött a kávézók – különösen a nyugati láncok, mint a Starbucks – terjedése.

A szerző az Eurázsia főszerkesztő-helyettese.

Ez a cikk az Eurázsia 2025. júniusi számában jelent meg, honlapunkon csak később válik elérhetővé. A magazin elérhető országszerte többek közt az újságosoknál, hipermarketekben és benzinkutakon. Előfizetési lehetőségeiről pedig a neumannlapkiado@nje.hu címen érdeklődjenek!

Továbbiak

A weboldalunkon sütiket (cookie-kat) használunk. Az Ön beleegyezésével ezeket arra használjuk, hogy mérjük és elemezzük a weboldal használatát.
Információk és beállítások