A thai turizmus, mint soft power
A turisztikai szakemberek körében egyöntetű az a vélemény, hogy Thaiföld egyedülálló „soft power”-e a kormány gyakorlatias stratégiai promóciós keretrendszerével kombinálva képes turistákat vonzani a világ minden tájáról.
A thai turizmus, mint soft power
Kultúra

A thai turizmus, mint soft power

Fotó: iStock
Klemensits Péter 16/05/2024 10:55

A turisztikai szakemberek körében egyöntetű az a vélemény, hogy Thaiföld egyedülálló „soft power”-e a kormány gyakorlatias stratégiai promóciós keretrendszerével kombinálva képes turistákat vonzani a világ minden tájáról.

A Srettha Thavisin miniszterelnök által vezetett thai kormány aktívan népszerűsíti az ország „soft power”-ét az ételek, a filmek, a divat, a küzdősportok, a fesztiválok és a hagyományos thai vendégszeretet révén. Elszántsága nyilvánvaló volt, amikor kormánya néhány héttel hivatalba lépése után, 2023 augusztusában bejelentette a Nemzeti Soft Power Stratégiai Bizottság létrehozását, 5,1 milliárd baht (51 milliárd forint) költségvetéssel. Azóta számos stratégiai politikát és intézkedést javasoltak és hajtottak végre Thaiföld soft powerének előmozdítására, köztük a közelmúltban az idei az újévi Songkran fesztivál megapromóciós tervét.

A turizmus az ország egyik legfőbb bevételi forrása, egyes előrejelzések szerint az idegenforgalmi ágazat 2030-ra a GDP harminc százalékát teszi majd ki, szemben a 2019-es húsz százalékkal, ami egyben azt is jelenti, hogy Thaiföld 2027-re közel 80 millió turistát remél. Éppen ezért a turisztikai szektor szereplői a kezdetektől támogatták a thaiföldi kormányt, hogy nyújtson további pénzügyi ösztönzőket a nemzetközi filmgyártó cégeknek és a világszínvonalú koncertszervezőknek, hogy Thaiföldet válasszák helyszínül. De olyan javaslat is volt, hogy a kormány számolja fel a Thaiföldön hosszú távú vagy nyugdíjas vízumot kérő külföldiek előtt álló adminisztrációs akadályokat, fontolja meg a belföldi utazások adókedvezményeit, és növelje a légitársaságok ösztönzését, hogy több közvetlen járatot indítsanak Thaiföldre.

Srettha miniszterelnök kabinetjének proaktív intézkedését és a gyors reagálását látva minden esély megvan arra, hogy Thaiföld 2024-ben eléri a 33 millió turistára vonatkozó célját, ami 1,5 billió baht (15 milliárd forint) bevételt hozhat. Thaiföld alapvetően számít a kínai turistákra – 2023 első 9 hónapjában csaknem 2,5 millióan keresték fel a délkelet-ázsiai országot.

A thai kormány nagy reményeket fűzött a Maha Songkran World Water Festival 2024 rendezvénysorozathoz, amely április 11. és 15. között került megrendezésre. Ez a program a hagyományos Songkran újévet ünnepli. A fesztivált az Egyesült Nemzetek Oktatási, Tudományos és Kulturális Szervezete (UNESCO) a világ szellemi kulturális örökségeként ismeri el. A Bangkok szívében található Salam Luang Parkot hatalmas szórakoztató és kulturális kiállítási területté alakították át, amely thaiföldieket és turistákat egyaránt vonz a világ minden tájáról. A szervezők három színpadot állítottak fel, köztük egy elektronikus tánczenei színpadot a legjobb DJ-k látványos hang- és fényműsoraihoz; a fesztivál nyitó- és zárórendezvényeinek, koncert-előadásainak, valamint Thaiföld hagyományos és kortárs művészeti és kulturális előadásainak főszínpadja; és egy kis színpad az ország öt régiójának kulináris kultúrájának bemutatására.

Kijelenthető, hogy a 2024-es World Water Songkran Fesztivál a legjobb példát nyújtotta arra vonatkozóan, hogy a thai kormány az élelmiszerek, a divat, a filmek, a harcművészetek és a fesztiválok segítségével miként népszerűsíti „soft power-ét” a turisták körében.


A szerző az Eurázsia Központ tudományos főmunkatársa

Továbbiak

A weboldalunkon sütiket (cookie-kat) használunk. Az Ön beleegyezésével ezeket arra használjuk, hogy mérjük és elemezzük a weboldal használatát.
Információk és beállítások