A húszi lázadók kereskedelmi hajók elleni támadásai a Vörös-tengeren a hajózási biztosítási szerződések árának meredek emelkedését okozták. Díjakat vetettek ki a konfliktussal kapcsolatos kockázatok fedezésére, valamint a hosszabb alternatív útvonal választása miatt a szállítási költségek is jelentősen növekedtek.
2023. november 19. óta az Irán által támogatott húszik támadásokat hajtanak végre kereskedelmi hajók ellen a Vörös-tengeren. A Nemzetközi Valutaalap szerint a konténerek szállítása a Vörös-tengeren közel 30%-kal csökkent egy év alatt. A konfliktus előtt a globális kereskedelem 12-15%-a haladt át a régión az uniós adatok szerint.
A kereskedelmi hajóknak három típusú biztosítással kell rendelkezniük: hajótestbiztosítással, rakománybiztosítással, és végül „védelmi és kártérítési” biztosítással. Egy meg nem nevezett forrás szerint a konfliktuskockázatokkal kapcsolatos biztosítási díj jelenlegi mértéke a hajó értékének 0,6 és 1%-a között mozog. Az összegek hatalmasak, mivel a Vörös-tengeren átkelő kereskedelmi hajók olyan nagy konténerszállító vagy olajszállító tartályhajók, amelyek értéke gyakran meghaladja a 100 millió eurót.
Kiderült, a jövő év végére már teljesen készen lesz a Budapest-Belgrád vasútvonal magyarországi szakasza.
Jövőre indulhatnak az építkezések, melyektől a turizmus fellendülését várják.
Azerbajdzsán zöldenergia-termelésének több mint hetven százalékát exportálhatja 2030-tól, s nem is akárhová. A dél-kaukázusi állam az Európai Unió fontos energiaellátójává vált az ukrajnai háború kirobbanása óta, ez pedig tovább fokozódhat a zöldenergia-projektek megvalósulásával.
A dedollarizáció folyamata, azaz a dollár globális befolyásának csökkentése az elmúlt években egyre nagyobb figyelmet kapott. Ennek oka egyes országok esetében az attól való félelem, hogy Washington fegyverként használja a zöldhasú befolyását politikai céljainak elérésére, megtagadva a kisebb hatalmú államok gazdasági szuverenitását.