A húszi lázadók kereskedelmi hajók elleni támadásai a Vörös-tengeren a hajózási biztosítási szerződések árának meredek emelkedését okozták. Díjakat vetettek ki a konfliktussal kapcsolatos kockázatok fedezésére, valamint a hosszabb alternatív útvonal választása miatt a szállítási költségek is jelentősen növekedtek. 
2023. november 19. óta az Irán által támogatott húszik támadásokat hajtanak végre kereskedelmi hajók ellen a Vörös-tengeren. A Nemzetközi Valutaalap szerint a konténerek szállítása a Vörös-tengeren közel 30%-kal csökkent egy év alatt. A konfliktus előtt a globális kereskedelem 12-15%-a haladt át a régión az uniós adatok szerint. 
A kereskedelmi hajóknak három típusú biztosítással kell rendelkezniük: hajótestbiztosítással, rakománybiztosítással, és végül „védelmi és kártérítési” biztosítással. Egy meg nem nevezett forrás szerint a konfliktuskockázatokkal kapcsolatos biztosítási díj jelenlegi mértéke a hajó értékének 0,6 és 1%-a között mozog. Az összegek hatalmasak, mivel a Vörös-tengeren átkelő kereskedelmi hajók olyan nagy konténerszállító vagy olajszállító tartályhajók, amelyek értéke gyakran meghaladja a 100 millió eurót.
 
                    Donald Trump amerikai elnök és Lee Jae-myung dél-koreai elnök szerdán átfogó kereskedelmi és beruházási megállapodást írtak alá Gyeongjuban, amely új fejezetet nyithat az Egyesült Államok és Dél-Korea gazdasági és védelmi együttműködésében.
 
                    Megrendezésre került a valaha volt legnagyobb üzleti fórum Magyarország és Izrael között 62 magyar és 36 izraeli vállalat részvételével - közölte Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter.
 
                    A Közel-Kelet és Közép-Ázsia gazdaságai várhatóan mintegy 4 százalékkal bővülnek 2025-ben – közölte a Nemzetközi Valutaalap (IMF), kiemelve a térség ellenálló képességét a globális gazdasági bizonytalanság és a tartós geopolitikai feszültségek közepette.