A szintén olimpiai és világbajnok Liu Shaolin Sándor aztán a kínai férfi váltó címvédésével ért a csúcsra ismét az öccsével együtt.
„Nagyon különleges ez az aranyérem, mert hosszú éveken át üldöztük. Rengeteg munkát végzett az egész csapat, heteken át videóztuk a tavalyi és az idei világkupa futamait, mindenki beletette a maga ötletét” – mondta a 28 éves Liu Shaolin Sándor, aki harmadszor ünnepelhetett világbajnoki címet, de váltóval először diadalmaskodott, mivel korábban a magyar stafétával nem ért csúcsra vb-n.
„Annyira erős csapatunk van, hogy a sorrendet a taktika szerint változtathatjuk. Most a második és harmadik helyen korcsolyáztunk” – mondta a 26 esztendős, immár nyolcszoros vb-aranyérmes Liu Shaoang, aki arról is beszélt, hogy szerinte egyéniben azért csak a kisdöntő jött össze neki és a testvérének is, mert több világkupaversenyt is kihagytak.
Az e-sport néhány év alatt meghódította a világot. Milliók hobbijából milliárd dolláros iparággá fejlődött. Ma már több tízezren mondhatják el magukról, hogy játékosként az e-sportból élnek, itt is értelmezhetővé vált a „profi sportoló” kifejezés. Olyan játékok váltak világszerte népszerűvé az e-sport-közösségben, mint a League of Legends (LoL), a Fortnite, a Dota 2 és a CS:GO. Egy nemrégiben elkészített tanulmány szerint a Koreai Köztársaság és Kína az e-sport két vezető nagyhatalma, megelőzve Dániát, az Egyesült Államokat és Svédországot.
„Nincs olyan, hogy kínai vagy japán harcművészet, mert addig, amíg nem három kezű, hat lábú emberek születnek, csak egyféleképpen lehet harcolni” – állította Bruce Lee, a hongkongi származású kínai harcművész-színész-producer. És ő aztán tudta. A 20. század filmes ikonja ettől még létrehozta a maga harcművészeti iskoláját, a jeet kune do-t. Ami akárhonnét nézzük, egyike a sok féle tanításnak a küzdősportok nagy családjában.