Marokkó kivételes földrajzi helyzetben van: egyszerre kapu Afrika, Európa, sőt a Közel-Kelet, az óceánon túl pedig akár az Egyesült Államok felé. Nem csoda, hogy az észak-afrikai tagja az Övezet és Út kezdeményezésnek, és egyre szorosabbra fűzi kapcsolatait Kínával. Kínai vállalatok építik az ország egyik zászlóshajó projektjét, a nagy sebességű vasúti hálózatot is. Ugyanakkor a távol-keleti turisták közül is egyre többen fedezik fel Marokkót.
Komoly kitörési lehetőség a magyar boroknak Ázsia, éppen ezért kiemelt figyelmet szentel a bormarketing a térségnek. Arról, hogy eddig milyen eredmények születtek, és mit tartogat a jövő Ázsiában a magyar borászoknak, Rókusfalvy Pállal beszélgettünk, aki immár több mint két éve hazánk nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztosa.
Az agrárium szerepe és lehetőségei világszerte átalakulóban vannak, az idősödő gazdatársadalom pedig nem csupán Európában, hanem Ázsiában is egyre égetőbb kérdéssé vált. Míg az Európai Unió a generációs megújulással és különböző támogatásokkal igyekszik kezelni a helyzetet, addig Japán, Dél-Korea és Kína is különböző megoldásokkal próbálja biztosítani mezőgazdaságának jövőjét. Példaként állhat-e Magyarország az eurázsiai térség előtt?