A Jakarta–Bandung nagysebességű vasútvonal előnyös, a magáncégeket és a kkv-kat is érintő, konkrét gazdasági hatásai akkor érvényesülhetnének már rövid távon is, ha a pálya a jelenlegi fővárost Jáva sziget többi ipari és kereskedelmi bázisával is összekötné, azaz ha a vonalat rendszerré bővítve kiterjesztenék, lehetőleg a kiépült indonéz belső kapacitásokra és szakértelemre támaszkodva - írta heti
gyorselemzésében Szakáli Máté, az Eurázsia Központ kutatója. Kifejtette, e tekintetben a politikai szándék legalábbis meglétére utal, hogy Widodo elnök
utasítást adott egy megvalósíthatósági tanulmány elkészítésére a vonal Surabayáig történő meghosszabbítását illetően. A WHOOSH azáltal egy 750 kilométer hosszú nagysebességű vasútvonal részévé válna, amely Indonézia fő szigetének négy tartományát szelné át, és az ország második legnagyobb városában érne véget. Az esetleges tervezés és megvalósítás jóllehet már a következő, jövő októberben hivatalba lévő új indonéz elnök döntéshozatali kompetenciájába fog tartozni. A precedens mindenesetre már robog.