Délkelet-Ázsia első nagysebességű vasútját adták át Indonéziában
Átadták Délkelet-Ázsia első nagysebességű vasútját Indonéziában, a megépült vonalon óránként akár 350 kilométeres sebességgel közlekedhetnek a vonatok.
Délkelet-Ázsia első nagysebességű vasútját adták át Indonéziában
Selyemutak

Délkelet-Ázsia első nagysebességű vasútját adták át Indonéziában

Fotó: AFP/Yasuyoshi Chiba
Eurázsia/MTI 05/10/2023 12:00

Átadták Délkelet-Ázsia első nagysebességű vasútját Indonéziában, a megépült vonalon óránként akár 350 kilométeres sebességgel közlekedhetnek a vonatok – közölte az MTI.

Az Övezet és Út kezdeményezés (BRI) részeként épült vasúton a Whoosh elnevezésű, kínai gyártású szupervonat 40-45 perc alatt teszi meg Jakarta, a főváros és Bandung, a sűrűn lakott Nyugat-Jáva tartomány székhelye közti 142 kilométeres távolságot, amely a hagyományos szerelvényekkel akár három óráig tarthat.

A 600 férőhelyes szupervonatot, amely hétfőn kezdte meg menetrendszerű működését, Joko Widodo indonéz elnök avatta fel. – A projekt a tömegközlekedés modernizációját jelenti, amely hatékony és környezetbarát – mutatott rá Widodo az ünnepségen. 
A 75 százalékban kínai pénzből készült és kínai technológiájú szupervonatot Li Csiang kínai miniszterelnök is kipróbálta szeptember elején tett indonéziai látogatása alatt. Az indonéz kormány szerint Kína beleegyezett a technológia átadásába is, hogy Indonézia később maga gyárthassa a szupervonatokat.

A hivatalos felavatás előtt két hétig ingyen használhatta a nagyközönség a délkelet-ázsiai régió első nagysebességű vonatát. A megépült vasúti infrastruktúra csak az első szakasza egy tervezett 750 kilométeres szupervasútnak, amely négy tartományon halad majd keresztül Jáva szigetén, Surabayát, Indonézia második legnagyobb városát kötve össze Jakartával.
Eurázsia Központ-elemzés
A Jakarta–Bandung nagysebességű vasútvonal előnyös, a magáncégeket és a kkv-kat is érintő, konkrét gazdasági hatásai akkor érvényesülhetnének már rövid távon is, ha a pálya a jelenlegi fővárost Jáva sziget többi ipari és kereskedelmi bázisával is összekötné, azaz ha a vonalat rendszerré bővítve kiterjesztenék, lehetőleg a kiépült indonéz belső kapacitásokra és szakértelemre támaszkodva - írta heti gyorselemzésében Szakáli Máté, az Eurázsia Központ kutatója. Kifejtette, e tekintetben a politikai szándék legalábbis meglétére utal, hogy Widodo elnök utasítást adott egy megvalósíthatósági tanulmány elkészítésére a vonal Surabayáig történő meghosszabbítását illetően. A WHOOSH azáltal egy 750 kilométer hosszú nagysebességű vasútvonal részévé válna, amely Indonézia fő szigetének négy tartományát szelné át, és az ország második legnagyobb városában érne véget. Az esetleges tervezés és megvalósítás jóllehet már a következő, jövő októberben hivatalba lévő új indonéz elnök döntéshozatali kompetenciájába fog tartozni. A precedens mindenesetre már robog.

A weboldalunkon sütiket (cookie-kat) használunk. Az Ön beleegyezésével ezeket arra használjuk, hogy mérjük és elemezzük a weboldal használatát.
Információk és beállítások