Az
Apple piaci részesedése Kínában 14 százalékra zsugorodott a második negyedévben, ami visszaesés az első negyedévi 15 százalékhoz, valamint az egy évvel ezelőtti 16 százalékhoz képest – jelentette a CNBC News.
Mint írják, az Apple a tavalyi második negyedévben még a harmadik legnagyobb részesedéssel bírt a kínai piacon, most már csak a hatodik helyen áll, 9,7 millió eladással.
Az Apple eladásai az első negyedév óta csökkennek, éves szinten 25 százalékkal, 10 millió darabra estek vissza.
A kínai piacot már a hazai márkák dominálják, 19 százalékos piaci részesedéssel a Vivo áll az első helyen, az Oppo a második, a harmadik pedig a Huawei-ből kivált Honor, 10,7 millió eladott készülékkel. A negyedik a Huawei, az ötödik pedig a Xiaomi.
A kínai okostelefon-piac a második negyedévben éves szinten 10 százalékkal nőtt, az eladások pedig meghaladták a 70 milliót.