Újabb rendkívül sikeres negyedévet könyvelhetett el a Xiaomi. A kínai elektronikai termékgyártó gyorsjelentése szerint negyedéves bevétele a várakozásokat meghaladva 92,5 milliárd jüanra nőtt. Ezzel jócskán felülmúlta az egy évvel korábbi 70,89 milliárd jüant.
Összességében nyeresége 10 százalékkal nőtt, a bevétele pedig 31 százalékkal rekordszintre emelkedett.
A jelentésből az is kiderült, hogy a Xiaomi szinte berobbant az elektromos járművek piacára: már elérték az idei évre kitűzött célt, hogy 100 ezer darabot értékesítsenek. Csak ebből az ágazatból 9,7 milliárd jüan bevételük származott.
A másik legjobban teljesítő termék az okostelefonoké volt. A Canalys szingapúri elemző cég szerint az elmúlt negyedévben a Xiaomi majd 14 százalékos piaci részesedésével a harmadik helyen állt – a dél-koreai Samsung (19 százalék) és az amerikai Apple (18 százalék) mögött – a világ legnagyobb okostelefon-gyártói között. Kínában egyébként csak a negyedik legnépszerűbb telefon az övék.
A vállalat az elmúlt negyedévben összesen 43,1 millió okostelefont adott el, ami 3,1 százalékkal több az egy évvel korábbinál. Az ebből származó bevétele 13,9 százalékkal nőtt.