Ellenszélben előznek
Az európai autópiacra új kihívók érkeztek keletről. Kínai autógyártók – élükön a villanyautó-specialistákkal – egyre határozottabban jelennek meg Európában. A BYD, a SAIC, az Xpeng, a NIO és társaik néhány év alatt az elektromos átállás hullámát meglovagolva elkezdtek jelentős szeletet kihasítani a kontinens autópiacából. Mindez egyszerre jelent lehetőséget és fenyegetést: az európai vásárlók olcsóbb és fejlett elektromos modellek közül válogathatnak, miközben a hagyományos európai gyártók felköthetik a gatyájukat.
Ellenszélben előznek
Selyemutak

Ellenszélben előznek

Fotó: AFP/Xinhua/Ren Pengfei
Kovács Dániel 01/01/1970 01:00

Az európai autópiacra új kihívók érkeztek keletről. Kínai autógyártók – élükön a villanyautó-specialistákkal – egyre határozottabban jelennek meg Európában. A BYD, a SAIC, az Xpeng, a NIO és társaik néhány év alatt az elektromos átállás hullámát meglovagolva elkezdtek jelentős szeletet kihasítani a kontinens autópiacából. Mindez egyszerre jelent lehetőséget és fenyegetést: az európai vásárlók olcsóbb és fejlett elektromos modellek közül válogathatnak, miközben a hagyományos európai gyártók felköthetik a gatyájukat.

Az elmúlt egy évben látványosan növekedett a kínai elektromosautó-gyártók európai jelenléte. 2023-ban még viszonylag alacsony volt a részesedésük, ezzel szemben tavaly, de főleg 2025-ben ugrásszerűen nőttek az eladásaik: az elmúlt három évben a Kínában gyártott autók részaránya az EU-ban eladott elektromos autók között 3 százalékról 20 százalék fölé emelkedett. Ez még akkor is megsüvegelendő eredmény, ha hozzátesszük, ebben benne vannak az európai és amerikai márkák Kínában legyártott modelljei is.  (…)


A szerző gazdasági újságíró.

Ez a cikk az Eurázsia 2025. decemberi számában jelent meg, honlapunkon később lesz elérhető teljes terjedelmében.

A weboldalunkon sütiket (cookie-kat) használunk. Az Ön beleegyezésével ezeket arra használjuk, hogy mérjük és elemezzük a weboldal használatát.
Információk és beállítások