– A német autók a felmérés szerint a világ országainak túlnyomó többségében továbbra is a leginkább vágyottak, Kínában is – mutat rá a szerző, hozzátéve, hogy a megkérdezettek túlnyomó többsége, 85 százaléka német autót választana magának. – A döbbenetes, de egyáltalán nem meglepő adat az, hogy 84 százalékuk a kínai termékeket pont ugyanennyire tartja attraktívnak – jegyzi meg.
A szakértő hangsúlyozza, felfoghatatlan gyorsasággal változik tehát a világ legnagyobb autópiacán a vásárlók értékítélete, és nagyon rövid időn belül minden előnye el fog veszni a külföldi termékeknek a hazaiakhoz képest. – Ez jót fog tenni a versenynek – teszi hozzá, emlékeztetve, hogy 10 évvel ezelőtt ez mennyire nem tűnt lehetségesnek.
A szakértő által szemlézett felmérés szerint a német autóvásárlók 18 százaléka venne kínai autót, a villany autóval közlekedők 26 százaléka döntene kínai termék mellet legközelebb. – Ezek nem tűnnek magas számoknak, de valójában nagyon is azok, ha belegondolunk, hogy lényegében nincs múltja a kínai gyártóknak Európában, sőt 10 éve lesajnált vicc kategóriában voltak számon tartva – magyarázza.