Az e-sport néhány év alatt meghódította a világot. Milliók hobbijából milliárd dolláros iparággá fejlődött. Ma már több tízezren mondhatják el magukról, hogy játékosként az e-sportból élnek, itt is értelmezhetővé vált a „profi sportoló” kifejezés. Olyan játékok váltak világszerte népszerűvé az e-sport-közösségben, mint a League of Legends (LoL), a Fortnite, a Dota 2 és a CS:GO. Egy nemrégiben elkészített tanulmány szerint a Koreai Köztársaság és Kína az e-sport két vezető nagyhatalma, megelőzve Dániát, az Egyesült Államokat és Svédországot.
„Nincs olyan, hogy kínai vagy japán harcművészet, mert addig, amíg nem három kezű, hat lábú emberek születnek, csak egyféleképpen lehet harcolni” – állította Bruce Lee, a hongkongi származású kínai harcművész-színész-producer. És ő aztán tudta. A 20. század filmes ikonja ettől még létrehozta a maga harcművészeti iskoláját, a jeet kune do-t. Ami akárhonnét nézzük, egyike a sok féle tanításnak a küzdősportok nagy családjában.