Az olasz lapok kiemelten foglalkoznak azzal, hogy a kormány autógyártót keres, ami fellendítheti az olasz gazdaságot, ám hiába udvarolt a BYD-nak, a Teslát is legyőző kínai cég Magyarországot választotta – írta cikkében a Mandiner.
A lap szerint a BYD vezetői egy genfi fórumon elismerték, hogy egyeztettek az olasz kormánnyal, azonban miután Szegedet választották első európai gyáruk helyszínéül, megszakadtak ezek a tárgyalások. A La Repubblica olasz lap szerint ez többek közt azért is lehet így, mert Orbán Viktor Peking partnereként definiálható, míg Giorgia Melonira ez nem igaz. Emlékezetes, Olaszország tavaly jelentette be, hogy kilép az Övezet és Út kezdeményezésből (BRI), így Magyarország maradt az utolsó uniós tagállam, amely része a kínai infrastrukturális projektnek.
Korábban francia lapok is arra hívták fel a figyelmet, hogy nagy nyugati EU-tagok, például Franciaország, Németország és Spanyolország is lemaradt Magyarország mögött a beruházásokért zajló versenyfutásban. A BYD-val kapcsolatban leszögezték: a magyar siker kulcsa mindenekelőtt abban rejlik, hogy Orbán Viktor képes ápolni a Pekinggel való szoros kapcsolatát – áll a Mandiner cikkében.
A BYD képviselői valóban indokként hozták fel, hogy jó a kapcsolat a magyar hatóságokkal, kedvező a termelési, ipari és politikai ökoszisztéma.
Srí Lanka az egyetlen ország az ázsiai térségben, amely jelenleg egyeztetéseket folytat az Egyesült Államokkal az amerikai kölcsönös vámok ügyében – közölte a gazdaságfejlesztési tárca helyettes minisztere.
Kína pénteken hivatalosan is megerősítette, hogy létrejött a kereskedelmi megállapodás keretrendszere az Egyesült Államokkal. Eszerint Washington több korlátozó intézkedést felold, míg Peking vállalja, hogy felülvizsgálja és jóváhagyja az exportkorlátozások alá eső termékek kivitelét.
Április 2-án Donald Trump elnök aláírta az 14257. számú rendeletet, amely az amerikai kereskedelmi hiány mérséklését célzó „Felszabadulás Napja tarifák” bevezetését és alkalmazását szabályozza.