Az olasz lapok kiemelten foglalkoznak azzal, hogy a kormány autógyártót keres, ami fellendítheti az olasz gazdaságot, ám hiába udvarolt a BYD-nak, a Teslát is legyőző kínai cég Magyarországot választotta – írta cikkében a Mandiner.
A lap szerint a BYD vezetői egy genfi fórumon elismerték, hogy egyeztettek az olasz kormánnyal, azonban miután Szegedet választották első európai gyáruk helyszínéül, megszakadtak ezek a tárgyalások. A La Repubblica olasz lap szerint ez többek közt azért is lehet így, mert Orbán Viktor Peking partnereként definiálható, míg Giorgia Melonira ez nem igaz. Emlékezetes, Olaszország tavaly jelentette be, hogy kilép az Övezet és Út kezdeményezésből (BRI), így Magyarország maradt az utolsó uniós tagállam, amely része a kínai infrastrukturális projektnek.
Korábban francia lapok is arra hívták fel a figyelmet, hogy nagy nyugati EU-tagok, például Franciaország, Németország és Spanyolország is lemaradt Magyarország mögött a beruházásokért zajló versenyfutásban. A BYD-val kapcsolatban leszögezték: a magyar siker kulcsa mindenekelőtt abban rejlik, hogy Orbán Viktor képes ápolni a Pekinggel való szoros kapcsolatát – áll a Mandiner cikkében.
A BYD képviselői valóban indokként hozták fel, hogy jó a kapcsolat a magyar hatóságokkal, kedvező a termelési, ipari és politikai ökoszisztéma.
India és Kína már szeptemberben újraindíthatja a közvetlen személyszállító járatokat, a bejelentés Narendra Modi augusztus végi kínai látogatásán várható.
A kínai Yili a világ harmadik legértékesebb élelmiszer márkákja idén is - derült ki a Brand Finance brit piackutató és üzleti tanácsadó vállalat rangsorából, amit az MTI is idézett. A százas listán amerikai vállalatokból van a legtöbb, de egyre jelentősebb a kínai jelenlét is.