Az év legjobb játéka lesz vagy sem, az értékesítési adatok önmagukért beszélnek – mutatott rá az egyik vezető videójátékos portál, a Fandomwire.com. A Tokyo Game Show 2024 című, szeptember végi rendezvényen ugyanis az is kiderült: az első komolyabb úgynevezett AAA (felső kategóriás) kínai videójáték valósággal letarolta a piacot.
A Black Myth: Wukong már azzal történelmet írt, hogy augusztusi megjelenése utáni első három napban tízmillió példányban fogyott. Sikere azóta is töretlen, az első hónap után már túlszárnyalta a húszmillió értékesítést. Ezzel olyan címeket utasította maga mögé, mint a Grand Theft Auto V, vagy az Elden Ring.
És hol van még a vége? A Fandomwire.com emlékeztetett rá, hogy a tervek szerint 2025-ben érkezhet az első kiegészítő (DLC), illetve az Xbox konzolra készített verzió a játékhoz. Azt a cikk is elismeri, hogy a majomkirály története elsősorban Kínában népszerű, onnan kerül ki a legtöbb játékos. De a kínai videójáték piac egyénként is egyre meghatározóbb globálisan. És a játékot az értékelésekben is imádták: a Metacriticen 81 százalékon áll, a Steamen 10-ből 10 pontot kapott, az IGN 8/10-re értékelte.
Hogy az Év Játéka címet is elnyeri-e, még a jövő kérdése. A rangos díjat minden évben annak a videójátéknak ítélik oda, amely játékmenetben is technikailag is a legjobb élményt nyújtja. Gyakran már a jelölés is nagy sikernek számít. A Black Myth: Wukongot idén az egyik fő esélyesként tartják számon.
És hogy ki volt Wukong, a mitikus majomkirály, akinek a bőrébe bújva fémbotunkkal végigverekedhetjük magunkat? Salát Gergely Kínamivan? Című videójában választ ad a kérdésre: