Melyek voltak a magyar bormarketing eddigilegnagyobb eredményei Ázsiában? Ázsia nagy jelentőséggel bír számunkra, Dél-Koreát és Kínát is kiemelt célpiacként azonosította a Nemzeti Bormarketing Stratégia. Minden piacon alapvetésnek tekintjük a folyamatos, aktív, a fogyasztói igényekre alapozó marketingkommunikációs jelenlétet, mégpedig a helyi viszonyokat alaposan ismerő, lokális ügynökségek bevonásával. Így van ez Ázsiában is, ahol a Nimbility révén erősítjük a pozícióinkat. Koreában úttörőnek számítunk, hiszen a Magyar Borközösségi márka első alkalommal jelent meg ezen a piacon, méghozzá rögtön egy átfogó, öt hónapig tartó promóciós kampány keretein belül, amelynek egyik csúcspontja volt hazánk kiemelt megjelenéssel járó díszvendégsége a Daejeoni Nemzetközi Borvásáron, de számos szakmai rendezvényt, oktatási tevékenységet, digitális kampányelemeket, mesterkurzusokat, pop-up kóstolókat, üzleti vacsorákat és nagyközönségi bemutatókat, átfogó PR-kampányt is magában foglalt. A tevékenységünk célja az általános kapcsolatépítés Korea borkereskedelmi szektorával és egyre növekvő borfogyasztó közönségével. Kínában is többféle, gasztronómiai és turisztikai kapcsolódású promóciós aktivitással és expójelenlétekkel indítottunk. A tevékenységünket mindkét országban boros roadshow-val, az influenszereket, buyereket, helyi sommelier-ket célzó aktivitásokkal folytatjuk idén.
A szerző külpolitikai újságíró. Ez a cikk az Eurázsia 2025. márciusi számában jelent meg, honlapunkon csak később válik elérhetővé. A magazin elérhető országszerte többek közt az újságosoknál, hipermarketekben és benzinkutakon. Előfizetési lehetőségeiről pedig a neumannlapkiado@nje.hu címen érdeklődjenek