A top 10 így alakult:
A márkákkal összhangban a modellek között is ázsiai uralmat figyelhetünk meg. A Datahouse adatai szerint 2024-ben Suzuki Vitarából (6883), illetve Suzuki S-Crossból (6637) fogyott a legtöbb. Figyelemre méltó még a bronzérmes Skoda Octavia mögött befutó Nissan Qashqai, amely majd 149 százalékos növekedést könyvelhetett el tavaly.
Hasítanak az elektromos autók is
Ami az elektromos autókat illeti, ezekből 8565 állt forgalomba Magyarországon 2024-ben, ami 47,75 százalékos növekedést jelent. A piacot egyértelműen az amerikai Tesla uralja 2007 eladott járművel és 52,51 százalékos részesedéssel.
Villámrajtot vett viszont a kínai BYD, amelyből 1427 fogyott.
A tízes listára egyébként befért még Ázsiából ötödikként a Hyundai, hetedikként a Nissan, kilencedikként az MG, valamint tízedikként a KIA.
A Magyar Suzuki Zrt.-t 1991-ben alapították és azóta is a japán anyavállalat egyetlen európai gyártóegysége. A cég partnereinek, beszállítóinak, valamint a 78 tagú országos márkakereskedői hálózatának köszönhetően hozzávetőlegesen 10 000 munkavállaló megélhetéséhez járul hozzá – írták az MTI-nek eljuttatott közleményben. Az esztergomi gyár 1992 októberében kezdte meg a termelést. Itt készülnek – már hibrid változatban is – a Vitara és az új S-CROSS modellek. A vállalat olyan távoli országokba is szállít, mint Mexikó, Új-Zéland vagy Japán.