Masashi a japán 4 billió jenes (26,7 milliárd eurós) „szóló gazdaságot” képviseli – egy egész piacot, amely a magányra épül. Éttermek alakítanak ki néma étkezőket, az egyéni utazások foglalása öt év alatt megduplázódott, a karaokehálózatok pedig profitot termelnek a hangszigetelt fülkékből, ahol az emberek szerelmes dalokat énekelnek az üres falaknak.
A szerző Tokióban élő szabadúszó publicista, aki társadalmi, kulturális témákkal foglalkozik, többek között a Nikkei Asia, a The Japan Times és a Newsweek Japan hasábjain jelennek meg.
Ez a cikk az Eurázsia 2025. szeptemberi számában jelent meg, honlapunkon csak később válik elérhetővé. A magazin elérhető országszerte többek közt az újságosoknál, hipermarketekben és benzinkutakon. Előfizetési lehetőségeiről pedig a neumannlapkiado@nje.hu címen érdeklődjenek!