Japán szóló generációja
Masashi ismét egyedül eszik, műanyag falak választják el a többi vendégtől a tokiói magányra tervezett étteremben. A 32 éves tanár csendben szürcsöl, túl fáradt egy újabb 60 órás hét után ahhoz, hogy a randizásra gondoljon. „A fizetésem éppen fedezi a lakbért és a hiteleket, pont” – mondja pálcikáit félúton megállítva. „Romantika? Az azoknak való, akiknek van idejük és pénzük.”
Japán szóló generációja
Tükör

Japán szóló generációja

Fotó: iStock
Ikeda Waka 08/09/2025 22:00

Masashi ismét egyedül eszik, műanyag falak választják el a többi vendégtől a tokiói magányra tervezett étteremben. A 32 éves tanár csendben szürcsöl, túl fáradt egy újabb 60 órás hét után ahhoz, hogy a randizásra gondoljon. „A fizetésem éppen fedezi a lakbért és a hiteleket, pont” – mondja pálcikáit félúton megállítva. „Romantika? Az azoknak való, akiknek van idejük és pénzük.”

Masashi a japán 4 billió jenes (26,7 milliárd eurós) „szóló gazdaságot” képviseli – egy egész piacot, amely a magányra épül. Éttermek alakítanak ki néma étkezőket, az egyéni utazások foglalása öt év alatt megduplázódott, a karaokehálózatok pedig profitot termelnek a hangszigetelt fülkékből, ahol az emberek szerelmes dalokat énekelnek az üres falaknak.

A szerző Tokióban élő szabadúszó publicista, aki társadalmi, kulturális témákkal foglalkozik, többek között a Nikkei Asia, a The Japan Times és a Newsweek Japan hasábjain jelennek meg.

Ez a cikk az Eurázsia 2025. szeptemberi számában jelent meg, honlapunkon csak később válik elérhetővé. A magazin elérhető országszerte többek közt az újságosoknál, hipermarketekben és benzinkutakon. Előfizetési lehetőségeiről pedig a neumannlapkiado@nje.hu címen érdeklődjenek!

Továbbiak

A weboldalunkon sütiket (cookie-kat) használunk. Az Ön beleegyezésével ezeket arra használjuk, hogy mérjük és elemezzük a weboldal használatát.
Információk és beállítások