Kínai cég a dobogón a világ legértékesebb élelmiszermárkái között
A kínai Yili a világ harmadik legértékesebb élelmiszer márkákja idén is - derült ki a Brand Finance brit piackutató és üzleti tanácsadó vállalat rangsorából, amit az MTI is idézett. A százas listán amerikai vállalatokból van a legtöbb, de egyre jelentősebb a kínai jelenlét is.
Kínai cég a dobogón a világ legértékesebb élelmiszermárkái között
Selyemutak

Kínai cég a dobogón a világ legértékesebb élelmiszermárkái között

Fotó: ROMEO GACAD / AFP
Eurázsia/MTI 14/08/2025 11:12

A kínai Yili a világ harmadik legértékesebb élelmiszer márkákja idén is - derült ki a Brand Finance brit piackutató és üzleti tanácsadó vállalat rangsorából, amit az MTI is idézett. A százas listán amerikai vállalatokból van a legtöbb, de egyre jelentősebb a kínai jelenlét is.

A Nestlé immár tizedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális rangsorát, annak ellenére, hogy az elmúlt év során értéke 4 százalékkal, 20 milliárd dollárra csökkent - derül ki a Brand Finance idei elemzéséből. A Lay's márka maradt a második helyen, márkaérték 5,8 százalékkal, 12,7 milliárd dollárra emelkedett. 

Nincs változás a harmadik helyen sem, a kínai Yili márka értéke 3,4 százalékkal, 11,2 milliárd dollárra mérséklődött.

A Yili Group Kína legnagyobb tejipari vállalata és Ázsia vezető tejipari márkája is egyben. Széles körű tejipari termékeket gyárt és forgalmaz, beleértve a folyékony tejet, tejport, joghurtot, fagylaltot és sajtot. A cég emellett más területeken is aktív, például ásványvíz, növényi alapú italok és tejsavbaktérium-italok gyártásában is. 

A negyedik és az ötödik helyen sem történt változás. A negyedik amerikai Tyson márkaértéke 19,8 százalékkal, 9,9 milliárd dollárra emelkedett. az ötödik francia Danone márkaértéke pedig 3,1 százalékkal, 8,3 milliárd dollárra nőtt.Az amerikai burgonyachips-gyártó Doritos értéke 16 százalékkal, 5,4 milliárd dollárra nőtt, amivel három hellyel feljebb került, és a hatodik Kellogg's (-1,1 százalék, 6 milliárd dollár) után a hetedik helyet szerezte meg.

A Brand Finance-listán a tíz legnagyobb élelmiszermárka összesített értéke 88,4 milliárd dollár, ami a 100 legnagyobb márka teljes értékének több mint 35 százaléka. A százas listán egyebek között 41 amerikai, 10 kínai, 9 olasz, 5 japán és 4 svájci, továbbá 3-3 indiai, német és egyesült királyságbeli, illetve két szingapúri cég szerepel.

Forrás: Brand Finance
Továbbiak

A weboldalunkon sütiket (cookie-kat) használunk. Az Ön beleegyezésével ezeket arra használjuk, hogy mérjük és elemezzük a weboldal használatát.
Információk és beállítások