A bemutatott művek a hszie-ji szellemét és stílusát veszik alapul, amely a kínai esztétikai többletjelentések megtestesülése a képzőművészetekben. A hszie-ji a természet és az ember egységére, valamint a nagy költői kifejezésre törekszik, az ezzel a technikával bemutatott művek egy ősi és egyben újjászülető nemzet költői törekvéseit tükrözik. A Kínai Nemzeti Művészeti Múzeum gyűjteményéből 58 művet mutat be a kiállítás, amely három fő téma, a „Ji” (Eszme), a „Hszing” (Forma), és a „Csü” (Érdeklődés) köré szerveződik. A három téma együtt tükrözi a kortárs Kína valóságát és a korszellemet, valamint bemutatja a hszie-ji eredetét és hagyományát új irányokat feltárva a művészi alkotás terén.
A kiállításon szereplő alkotások nemcsak a hagyományos kínai festészet formáját és szellemiségét örökítik tovább és alakítják, hanem a nyugati művészeti koncepciókat is befogadják és tanulnak belőlük. Ezen túlmenően a művek nemcsak magukban hordozzák az ötezer éves kínai kultúra humanista szellemiségét, továbbá azokat az új eszméket és értékeket is képviselik, amelyek a 20. század óta a keleti és nyugati kultúrák kölcsönhatásából és integrációjából születtek. Emellett képviselik a kortárs Kína szellemét is, amely részben ragaszkodik identitásához, ugyanakkor befogadja a kívülről érkező eszméket, így teremtve meg a jövő globalizált világának kulturális szellemiségét.
A kiállítás 2025. január 5-ig látogatható az MNMKK Magyar Nemzeti Múzeum József nádor-termeiben