A Mercedes-Benz 3 százalékos csökkenést mért 2024-ben, 1,98 millió járművet adott el világszerte. Ennek oka elsősorban az, hogy a tehetős kínai vásárlók elfordultak a márkától, inkább saját gyártmányaikat választják – mutatott rá cikkében
a Világgazdaság. Mint írják, Kínában is egyre többen fedezik fel, hogy a saját márkáik kínálatában is megtalálják ugyanazt, de legalábbis az azt megközelítő minőséget, mint amit az olyan klasszikusok kínálnak, mint az S-osztály vagy a Maybach.
A részletesebb statisztikákból kiderül, hogy összességében a legtöbbet:
- a BYD,
- a Nio,
- a Zeekr
- és a Xiaomi csippentett le a német gyártó piacáról.
A Mercedes globális értékesítésén belül a teljesen elektromos autók eladásai tavaly közel negyedével zuhant a kínai konkurencia tarolása miatt.
A Világgazdaság cikkéből kiderül, hogy a Mercedes-Benz Európában és Ázsiában gyengélkedik, de Észak-Amerikában növekedni tudott. A márka tavalyi értékesítése az egyes régiók szerint a következőképpen oszlott meg:
Európa: 641 800 (–3 százalék)
ebből Németország: 213 500 (–9 százalék)
Ázsia: 892 100
ebből Kína: 686 600 (–7 százalék)
Észak-Amerika: 365 400 (+8 százalék)
ebből az Egyesült Államok: 324 500 (+9 százalék)
Egyéb régiók: 84 100 (+4 százalék)