A második helyezést a spanyol Gorka Plada és Rozsonits Ildikó megosztva nyerte el, fejenként 8 ezer euró a jutalmuk, míg a 8 ezer eurós harmadik díjat az orosz Anastasiia Kliuchereva érdemelte ki a rangos nemzetközi zsűri döntése alapján.
A testület különdíjakat is odaítélt: a legjobb Bartók-interpretációért járó, 4000 eurós elismerést és a verseny repertoárján szereplő, a tavalyi zeneszerző fordulóban díjazott kortárs művek legjobb előadásáért járó, 2000 eurós jutalmat is Jeonghwan Kim nyerte el. A közönségdíjat, amely 1500 euróval jár, Rozsonits Ildikónak ítélte a döntőn résztvevő hallgatóság.
A verseny partnereinek felajánlásai révén számos további különdíj is gazdára talált. Jeonghwan Kim koncertmeghívást kapott a Zeneakadémiától, a Szegedi és a Miskolci Szimfonikusoktól, valamint a Magyar Rádió Művészeti Együtteseitől. Rozsonits Ildikó a Papageno médiacsomagját kapta, valamint fellépési lehetőséget a Müpától, a Nemzeti Filharmonikusoktól és a Filharmónia Magyarországtól, Anastasiia Kliuchereva pedig meghívást kapott a Savaria Szimfonikus Zenekartól. A szóló döntőig jutott Pellet Sebestyén a Fidelio Fortissimo díját, amely médiamegjelenést jelent és a Bartók Emlékháztól, valamint a MÁV Zenekartól koncertfelkérést vehetett át.
A Zeneakadémia Nagytermében vasárnap megtartott döntőben Anastasiia Kliuchereva Bartók 3. zongoraversenyét, Gorka Plada és Jeonghwan Kim a 2.-at, Rozsonits Ildikó pedig Beethoven 5. (Esz-dúr) concertóját játszotta a Magyar Rádió Szimfonikus Zenekara közreműködésével, Dubóczky Gergely vezényletével, miután az eredetileg felkért Kovács János karmester betegsége miatt lemondani kényszerült a részvételt.
A magyar állam támogatásával rendezett megmérettetés fővédnöke Sulyok Tamás köztársasági elnök, védnökei pedig Hankó Balázs kulturális és innovációs miniszter, valamint Vásáry Tamás zongoraművész-karmester voltak.
A márkatulajdonos Yamaha Corporation a verseny támogatójaként és a sokéves együttműködés részeként felajánlott a Zeneakadémiának kétévi használatra egy 100 millió forint értékű, Bösendorfer 280VC típusú, a bécsi manufaktúrából frissen kikerült koncertzongorát, amely a pénteki szóló döntőben is megszólalt. Ez a következő időszakban a Nagyterem egyik választható hangszere lesz, így az itt fellépő művészek mellett diákok is játszhatnak majd rajta.
A díjkiosztón Dr. Farkas Gábor zongoraművész, a Zeneakadémia rektora és tanszékvezetője, a nemzetközi zsűri egyik magyar tagja az intézmény nevében köszönetét fejezte ki a magyar államnak és a verseny védnökeinek – Sulyok Tamás köztársasági elnök, Hankó Balázs kulturális és innovációs miniszter, Vásáry Tamás zongoraművész, karmester –, hogy támogatták a rendezvényt, valamint a zsűrinek, élén Yoheved Kaplinskyval, továbbá a zenekarnak, a dirigensnek és a szervező csapatnak is. Mint hozzátette, házigazdaként örömmel tölti el, hogy 19 országból jelentkeztek a versenyre. „Vannak díjazottak, vannak nyertesek, de azt gondolom, mindenki nyertes, hiszen hatalmas repertoárt tanultak meg, amelyet később hasznosítani tudnak” – hangsúlyozta. Arról is beszélt, hogy a Zeneakadémia megalapításával Liszt Ferenc elérte célját, hogy magasra emelje a magyar zenekultúrát: az intézmény a nemzetközi élvonalban van, a QS egyetemi rangsor zenei kategóriájának 12. helyén áll a világ felsőoktatási intézményei között. „Liszt, Bartók, Kodály, Dohnányi örökségeként a magyar zenekultúra a világ egyik legmeghatározóbbja, máig ható erő” – emelte ki. A magyar kultúra fontos részének nevezte, hogy a Zeneakadémia ilyen fantasztikus és magas színvonalú versenyt rendezhet, ami az országimázst is építi. Szavai szerint, ha bármilyen távolról is érkezik egy külföldi versenyző, aki így nincs tisztában a magyar nyelvvel, Bartók zenéje közelebb hozhatja hozzá, és ahhoz, mit jelent magyarnak lenni, mit jelent a magyar népzene.
Kiss-Hegyi Anita kulturális kapcsolatokért felelős államtitkár beszédében úgy fogalmazott: ez a rendezvény túlmutat a zenei kiválóságon, többek közt az alkotói folyamat és a zene közösségformáló erejének esszenciája. Köszönetet mondott a versenyzőknek, hogy a magyar kultúrát választották, és reményét fejezte ki, hogy a szakmai tapasztalatokon túl csodálatos élményeket is hazavisznek magukkal.
Yoheved Kaplinsky, a zsűri elnöke, a New York-i The Juilliard School zongora tanszékének vezetője és előkészítő tagozatának művészeti igazgatója beszédében elmondta: hatalmas öröm volt ezen a csodálatos megmérettetésen dolgozni, és köszönet illeti nemcsak zsűritársait a kiváló közös munkáért, hanem a rendező Zeneakadémia munkatársait is, akik a gördülékeny lebonyolításról gondoskodtak. A versenyzőknek szintén megköszönte, hogy hozzájárultak a magas színvonalhoz, lelkesedésükkel és őszinte játékukkal.
A rangos nemzetközi testületben a világ zenei életének kimagasló zongoraművészei, neves zenekarok és koncerttermek vendégei foglalnak helyet: Kaplinsky mellett Özgür Aydin, török-amerikai zongoraművész, a Berlini Művészeti Egyetem tanára, a rangos ARD Nemzetközi Zenei Verseny és a tokiói Nippon Zenei Díj nyertese, Pavel Gililov ukrán-német zongoraművész, a salzburgi Mozarteum tanára, a bonni Telekom Beethoven Verseny alapítója-művészeti vezetője, Zhe Tang kínai zongoraművész, a Sanghaji Konzervatórium professzora és dékánhelyettese. Magyar részről pedig Dr. Farkas Gábor mellett Dráfi Kálmán Liszt-díjas zongoraművész, érdemes művész, a Zeneakadémia professzora, Fekete Gyula Erkel-díjas zeneszerző, a Zeneakadémia rektorhelyettese és tanszékvezetője, valamint Ránki Dezső kétszeres Kossuth-díjas zongoraművész, a nemzet művésze vett részt a grémium munkájában.
A kötelező repertoárban Bartók legfontosabb zongorára írt darabjain van a hangsúly, amelyek minden fordulóban szerepelnek, de a versenyzőknek be kellett mutatniuk tudásukat Liszt, Kodály, Dohnányi, Scarlatti, Ravel, Debussy, Szkrjabin, Prokofjev és Stravinsky alkotásainak megszólaltatásával is. A Bartók Verseny egyik különlegessége, hogy a zeneszerzés verseny díjazott művei is szerepelnek a hangszeresek kötelező repertoárjában, így ezúttal a 2024-es zeneszerzés forduló két darabja: Lee Hanuri alkotása, a Vertigineux (Szédülő) és Papp Mátyás kompozíciója, a Kirakós.
Az idei versenyre 55 fiatal tehetség jelentkezett 19 országból, többek közt Japánból, Dél-Koreából, Kínából, az Egyesült Államokból, Kanadából, számos európai országból, ami a repertoár nehézségét tekintve szép szám, hiszen itt nem csupán gyakran játszott műveket kell tudniuk a versenyzőknek. A beérkezett videók alapján az intézmény neves oktatóiból álló előzsűri, Falvai Katalin, Némethy Attila és Réti Balázs választotta ki az élő fordulókba továbbjutókat, és végül 21 zongorista állt pódiumra a fellépők sorrendjét eldöntő augusztus 31-i sorsolás után.
Kapcsolódó rendezvényként a Zeneakadémia Zenetudományi Tanszékének Közép-európai Zenetörténeti Kutatócsoportja megszervezte második nemzetközi konferenciáját.
A Zeneakadémia Bartók Világversenye, amely a rangos Nemzetközi Zenei Versenyek Világszövetségének (WFIMC) is tagja, 2017-ben indult, és különleges szerkezete teszi egyedülállóvá. Hatéves ciklusokban valósul meg, Bartók életművének legjellemzőbb elemeire: a zongorára, a hegedűre, a vonósnégyesre és a zeneszerzésre épülve teljesedik ki. Az egyes hangszeres versenyeket a páratlan években rendezik, a köztes, páros években pedig zeneszerzői verseny zajlik, amely mindig a következő hangszeres kategóriához kapcsolódik. Ez a kivételes szerkezet egyszerre alkalmas arra, hogy Bartók műveire irányítsa a felnövekvő zenész generáció legjobb hangszereseinek figyelmét, és arra, hogy fiatal komponistákat inspiráljon új, Bartók szellemében születő művek létrehozására.
2011-es Berlinbe költözése óta számos rangos nemzeti és nemzetközi zongoraversenyen szerzett elismerést. A Jugend musiziert országos versenyen 2014-ben és 2015-ben is első díjat nyert. A fiatal zongoristák számára tartott 2017-es weimari Nemzetközi Liszt Versenyen harmadik díjat kapott két különdíjjal együtt. 2019-ben a dániai Aarhusban megrendezett Nemzetközi Zongoraversenyen 1. díjat nyert. Azóta koncertezett többek között Berlin, Weimar, Hamburg és Aarhus neves hangversenytermeiben. 2022-ben 1. díjat nyert a berlini Felix Mendelssohn Bartholdy Egyetemi Zongoraversenyen. 2023-ban Bartók 2. zongoraversenyének előadásával 1. díjat és két különdíjat nyert, valamint megszerezte a Legjobb Versenymű-díjat a Sydney-i Nemzetközi Zongoraversenyen. Jeonghwan 2017 óta a Hanns Eisler Zeneművészeti Főiskolán tanul Konrad Maria Engel osztályában. Korábbi tanárai közé tartozik So Yong Choi, Leda Kim és Thomas Just. Emellett részt vett Jacob Leuschner, Bob Versteegh és Robert Levin mesterkurzusain is. Művészi fejlődésére meghatározó hatással volt még Stephan Imorde, Konstantin Heidrich, Antje Weithaas és Jonathan Aner.
A spanyol zongoraművész Berlinben él. Olyan helyeken lépett már fel, mint az amszterdami Concertgebouw, a bécsi MuTh, a Heidelbergi Egyetem Alte Aulája, a Budapest Music Center és a Berlini Filharmónia Kamaraterme, ahol rendszeresen együttműködik a Karajan Akadémia tagjaival. 2025-ben a Heidelbergi Tavasz Fesztivál Campus Ensemble-jánek tagja volt, zongoristaként és csembalistaként is fellépett, valamint kurátorként is közreműködött. Gorka jelenleg a berlini Hanns Eisler Zeneművészeti Főiskolán, Eldar Nebolsinnál végzi alapképzését. Korábban a Yehudi Menuhin Iskolában tanult Marcel Baudet-nél. Olyan zenészekkel dolgozott együtt, mint Stefan Dohr, Valeriy Sokolov, Vera Martínez Mehner, Abel Tomàs Realp és Thomas Carroll. Közreműködött a 2025 júniusában megjelent, a Resonus Classics számára készített CD-felvételen, amelyen Brahms és Hindemith kamaraművei hallhatóky. Szintén 2023-ban egyik hangversenyéért elnyerte a berlini Steinway Förderpreis-díjat. Emellett díjazott volt a Maria Canals, az Enschede és a Beethoven Intercollegiate versenyeken is. Részt vett az IMS Prussia Cove mesterkurzusain, ahol olyan neves művészektől kaphatott útmutatást, mint Claudio Martínez Mehner, Schiff András, Robert Levin, Eberhard Feltz és Edith Fischer.
Tízévesen nyert felvételt a Zeneakadémia Rendkívüli Tehetségek Képzőjébe, majd 2024-ben kezdte meg az egyetemi alapképzést Farkas Gábor és Némethy Attila tanítványaként. Nemzetközi zongoraversenyeken 17 első díjat nyert eddig, többek között a spanyolországi Liszt Ferenc Központ 4. versenyén. Koncertezett a budapesti Zeneakadémia Nagytermében, a prágai Rudolfinumban, a drezdai Semperoperben, a Varsói Filharmónia hangversenytermében, az olaszországi Orbetello Fesztiválon, a brüsszeli Classissimo Fesztiválon, a Magyar Zene Házában és a BMC-ben. Fellépett az Ensemble Solistes de Neuchâtellel, a Cseh Rádió Zenekarával, a Bohuslav Martinů Filharmonikus Zenekarral, a Liszt Ferenc Kamarazenekarral, a Danubia Zenekarral és a Zeneakadémia Szimfonikus Zenekarával. Részt vett Philippe Raskin, William Grant Naboré, Pier Francesco Forlenza, Martina Frezzotti, Yoheved Kaplinsky, Igor Cognolato, Pierre-Laurent Aimard, Kathryn Brown, Gülsin Onay, Leonel Morales, Frédéric Lagarde, Michael Davidov, Steven Spooner, Toms Ostrovskis, Dráfi Kálmán, Várjon Dénes és Boaz Sharon mesterkurzusain. 2024-ben a Cziffra Fesztivál Kreatív Művész-díjával, 2022-ben Junior Prima Díjjal és Kocsis Zoltán-ösztöndíjjal tüntették ki.
2022-ben végzett a Moszkvai Állami Csajkovszkij Konzervatórium Központi Zeneiskolájában, Mihail Voszkreszenszkij osztályában. Jelenleg Pavel Gililovnál tanul a salzburgi Mozarteumban. Számos rangos díjat nyert nemzetközi és hazai versenyeken, mint például a „Music without Limits” (Litvánia), Nemzetközi Zongoraverseny fiatal zongoristák számára (Mexikó), Amadeus Zongoraverseny (Csehország), Nemzetközi Chopin Zongoraverseny (Észtország), Peter Toperczer Nemzetközi Zongoraverseny (Szlovákia), Nemzetközi Chopin Zongoraverseny (Lengyelország), „Città di Barletta” Fiatal Zenészek Nemzetközi Versenye (Olaszország), Nemzetközi Mozart Verseny (Kína), Bécsi Nemzetközi Verseny, Nemzetközi Johann Nepomuk Hummel Verseny (Szlovákia). Részt vett olyan neves fesztiválokon is, mint a Stars on Lake Baikal, a Gradus Nemzetközi Zongorafesztivál, az Alion Baltic, Children of Mozart, a P. I. Csajkovszkij Nemzetközi Ifjúsági Fesztivál, a Chieti Classica, a VP Bank Klasszikus Fesztivál és az Internationale Sommerakademie.
2018-tól a budapesti Zeneakadémián tanult Némethy Attilánál és Kemenes Andrásnál, majd a Bázeli Zeneművészeti Főiskolán Fejérvári Zoltánnál szerzett mesterdiplomát. Jelenleg a Zeneakadémián folytatja tanulmányait Várjon Dénesnél. A Békéscsabai Országos Zongoraversenyen 2015-ben és 2018-ban 2. díjat, a 2017-es Országos Csembalóversenyen 1. díjat nyert. 2021-ben a Los Angeles-i Nemzetközi Liszt Versenyen két kategóriában is első díjat nyert, emellett megkapta az Amerikai Liszt Társaság különdíját és a legjobb előadásért járó különdíjat. 2024-ben 2. díjat kapott a grazi Nemzetközi Bartók Béla Zongoraversenyen, valamint elődöntős és a legjobb kamarazenei előadás különdíjasa volt a weimari Nemzetközi Liszt Ferenc Versenyen. Fellépett Magyarország rangos koncerttermeiben, többek között a Zeneakadémia Nagytermében és a Müpa Bartók Béla Nemzeti Hangversenytermében. 2022-ben a Baseli Szimfonikus Zenekarral lépett fel a Stadtcasino Baselben. Szólistaként több magyar zenekarral is színpadra állt már. Elnyerte a Kocsis Zoltán-díjat és a Junior Prima Díjat (2022), valamint a Fischer Annie-ösztöndíjat (2024).