Két díjat is bezsebelt a Black Myth: Wukong című kínai videójáték az idei The Game Awardson. A kínai majomkirály története a Közönségdíjat, illetve a Legjobb akciójátéknak járó elismerést is megnyerte.
Az első komolyabb úgynevezett AAA (felső kategóriás) kínai videójáték egyébként az Év Játéka kategóriában is indult, de végül az Astroboté lett a dicsőség.
„A játékosok támogatása tette lehetővé, hogy ez a bátorságról és bölcsességről szóló keleti mítosz ilyen nagy színpadon tündököljön” – köszönte meg az elismerést a díjátadón
a Global Times tudósítása szerint az egyik fejlesztő.
A cikk emlékeztetett rá, hogy a 2024-es kínai játékipari jelentés szerint a kínai játékpiac 2024-ben rekordot jelentő 325,783 milliárd jüan (44,758 milliárd dollár) árbevételt ért el, ami 7,53 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. A hazai játékfelhasználók száma 674 millió volt, ami 0,94 százalékkal több, mint egy évvel korábban, ami újabb rekordot jelent. 2024-ben a kínai független fejlesztésű játékok tényleges értékesítési bevétele a tengerentúli piacokon elérte a 18,557 milliárd dollárt, ami éves szinten 13,39 százalékos növekedést jelent. Ez már az ötödik egymást követő év, amikor a bevétel meghaladta a 100 milliárd jüant, ami új mércét jelent.
Hogy ki volt Wukong, a mitikus majomkirály, akinek a bőrébe bújva fémbotunkkal végigverekedhetjük magunkat? Salát Gergely Kínamivan? Című videójában választ ad a kérdésre: