A
gazdasági portál emlékeztetett, szerdán vette kézhez a BYD a sencseni közlekedési hatóság engedélyét, melynek köszönhetően megkezdheti önvezető rendszerével felszerelt járműveinek éles tesztjét a kínai metropolis környéki sztrádákon és gyorsforgalmi utakon. Az engedély a hármas szintű (Level3, L3) önvezetési funkciók fogalmi helyzetekben történő tesztelésére jogosítja fel a Szeged mellett
első európai autóipari gyártóbázisát felépíteni szándékozó vállalatot..
Az új generációs autókat – elektromosokat és hibrideket – gyártó BYD az elsők között kapta meg az L3-as szintű tesztelésre szóló engedélyt, ezzel – ha ki tudja használni – némi versenyelőnyre tehet szert a világ legnagyobb és legdinamikusabban fejlődő járműpiacán - írták.
Az nem kétséges, hogy a hibrid autókat is beszámítva a BYD már több gépkocsit gyárt a villanyautóknál leragadt Teslánál, az viszont még pár napig kétséges, hogy
Elon Musk cégét a saját kategóriájában is le tudja-e főzni - jegyezte meg a Világgazdaság.
Szakértők szerint igen, s a villanyautók gyártási volumenében 2023-ban a BYD áll globális dobogó legfelső fokára, a harmadik negyedév adatai és az azóta közreadott részbecslések is erre engednek következtetni - idézte a cikk a Bloomberget.