Magyarországra helyezi európai központját a BYD
Stratégiai együttműködési megállapodást kötött Magyarország kormánya és az egyik legnagyobb autógyártó. A BYD-val történő megállapodás azt jelenti, hogy a jövő autóit is itthon fogják gyártani – emelte ki beszédében Orbán Viktor.
Magyarországra helyezi európai központját a BYD
Selyemutak

Magyarországra helyezi európai központját a BYD

Fotó: Orbán Viktor miniszterelnök fogadja Vang Vej-csungot, Kuangtung tartomány kormányzóját a Karmelita kolostorban 2025. május 15-én. Fotó: MTI
Eurázsia/Magyar Nemzet/VG/MTI 15/05/2025 18:27

Stratégiai együttműködési megállapodást kötött Magyarország kormánya és az egyik legnagyobb autógyártó. A BYD-val történő megállapodás azt jelenti, hogy a jövő autóit is itthon fogják gyártani – emelte ki beszédében Orbán Viktor a Világgazdaság tudósítása szerint.

A BYD gyárral kötött mostani megállapodás azt jelenti, hogy a jövő autóit is Magyarországon fogják gyártani - közölte a miniszterelnök csütörtökön Budapesten, miután hivatalában fogadta Wang Chuanfut, a BYD vállalat elnök-vezérigazgatóját és Wang Wei-Chungot, a kínai Kuangtung tartomány kormányzóját.

Az MTI tudósítása szerint Orbán Viktor a BYD-val kötött stratégiai együttműködési megállapodás aláírása után emlékeztetett arra, hogy 1990-ben sikeresen kapcsolódtunk be a világ autógyártásába, létrehoztunk egy biztos ipari és technológiai alapot.

Hozzátette azonban: most egy korszakváltás idejét éljük, új technológiák, új vásárlói igények és új gyártók jelentek meg, és mi magyarok ebből az új korszakból nem akarunk kimaradni. Hoztunk egy stratégiai döntést, ami úgy hangzik, hogy a magyar iparnak be kell kapcsolódnia az elektromobilitásba - közölte.

Elmondta azt is, hogy piaci, rövidtávú és konjunkturális hatások ezt a stratégiai döntésünket nem befolyásolják. Egy új technológia bevezetésekor mindig vannak hullámhegyek és hullámvölgyek, ezt ki kell bírni. A lényeg az, hogy tudjuk, ez a jövő, és ebből a jövőből Magyarországnak nem szabad kimaradnia - szögezte le.

A kormányfő kijelentette: elképzelhetetlen Magyarország számára, hogy kizárólag önerőből belépjünk az elektromobilitással egy új technológiai korszakba. Ehhez nekünk partnerekre van szükségünk, az új korszakba csak akkor tudunk belépni, ha van kínai-magyar stratégiai együttműködés, hiszen ebben az iparágban Kínáé a vezető technológia - emlékeztetett, hozzátéve: a magyar-kínai kapcsolatok legintenzívebb korszakát éppen most éljük.

A Magyar Nemzet tudósítása szerint  kiemelte, hogy most van a magyar–kínai kapcsolatok legintenzívebb korszaka. A miniszterelnök rámutatott: ma a kormány egy konnektivitási stratégiát követ a világkereskedelemben, mindenkivel pragmatikus kapcsolatot ápol, és ahhoz, hogy elérjük a céljainkat, Kínával is ez szükséges.

A cél, hogy Magyarország a keleti és nyugati kereskedelem találkozópontjává váljon – fogalmazott. Mint mondta, a kínai beruházások a magyar gazdaság nélkülözhetetlen motorjává váltak. – Együtt dolgozunk több infrastrukturális óriásprojekteken, többek között a Budapest–Belgrád vasútvonalon.

Orbán Viktor beszédében emlékeztetett, hogy két éve járt Kínában a BYD-nál, és a mostani megállapodások mutatják, hogy sokat dolgoztak - idézte a Világgazdaság. 

Az eseményen Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter és a BYD képviselője stratégiai együttműködési megállapodást írt alá a magyar kormány és az autógyártó nevében.

Magyarország vonzó befektetési célpont, látszik ez azon is, hogy a világ legnagyobb autómárkái jönnek ide – emelte ki Wang Chuanfu–, ezért döntöttek úgy, hogy európai központjukat ide hozzák. Felhívta a figyelmet, hogy 2000 új munkahelyet teremt a beruházás. Arról is beszélt, hogy három fő funkciója van a központnak:

1. a szolgáltatás,
2. a tervezés
3. és a fejlesztés.

A cikk emlékeztetett rá, az autógyártó legfőbb vezérigazgatója az éjjel érkezett Magyarországra, Joó István kormánybiztos, a HIPA Nemzeti Befektetési ügynökség vezérigazgatója fogadta a ferihegyi repülőtéren.
Hamarosan legördül az első autó
A a szegedi BYD-gyár mintegy 4,5 milliárd dollárból valósul meg, és várhatóan évi 200 ezer járművet fog gyártani 2025 végétől. A teljes termelést ennél jóval nagyobbra, 350 ezer darabra tervezik. A kínai üzem a megyei jogú város külső részén, egy 300 hektáros telephelyen jön létre. Az első BYD pedig várhatóan 2025 második felében gördül le a gyártósorról - emlékeztetett a VG.
Továbbiak

A weboldalunkon sütiket (cookie-kat) használunk. Az Ön beleegyezésével ezeket arra használjuk, hogy mérjük és elemezzük a weboldal használatát.
Információk és beállítások