Rekordot döntött a BYD új csúcsmodellje, a Yangwang U9: egy németországi tesztpályán 391,94 km/h-val repesztett. A majd 1300 lóerős elektromos autó a hivatalos adatok szerint 2,36 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra, és 309,19 km/h a végsebessége. Ez azt jelenti, hogy kategóriájában legfeljebb a horvát Rimac Nevera tudná megelőzni, mert az akár 412 km/h-val is képes száguldani.
A Yangwang U9-et idén februárban mutatták be, nyáron elindult a tömeggyártása, várhatóan jövőre ülhetnek volánja mögé a büszke tulajdonosok. A BYD nem titkolt célja, hogy a szuperautóval olyan márkákkal keljen versenyre, mint a Ferrari vagy a Lamborghini. Viszont valamivel olcsóbban: a luxusmodell ára valahol 1,68 millió jüan (85-90 millió forint) körül lesz. A járművet először csak Kínában értékesítik majd, de később betörhet az európai piacra is (kérdés még az is, Európában hogyan hatnak rá az uniós büntetővámok).
A Yangwang U9 gyomrában egy 80 kWh kapacitású akkupakk kapott helyet, amivel az autó 410 km-t képes megtenni a BYD szerint – bár szakértők figyelmeztetnek rá, hogy egy 1300 lóerős jármű esetén erősen változhat a hatótáv. Viszont a BYD állítása szerint 30%-ról 80%-ra mindössze 10 perc alatt tölthető lesz az akkumulátor.
Az összehasonlítás a Ferrarival és a Lamborghinivel nem véletlen: a BYD vezető tervezője ugyanis nem más, mint Wolgang Egger, aki korábban az Alfa Romeo, az Audi és a Lamborghini asztalára tette le a névjegyét.