Megérkezett a kínai válaszcsapás az uniós büntetővámokra
Magyarország korábbi szavazata most többszörösen megtérülhet.
Megérkezett a kínai válaszcsapás az uniós büntetővámokra
Selyemutak

Megérkezett a kínai válaszcsapás az uniós büntetővámokra

Fotó: Takashi Itoda / Yomiuri / The Yomiuri Shimbun via AFP
Eurázsia 31/10/2024 10:46

Magyarország korábbi szavazata most többszörösen megtérülhet: hazánk egyike volt azoknak az országoknak, amelyek nem támogatták a kínai elektromos autók elleni büntetővámokat.

Kína több autógyárát felszólította, hogy állítsa le beruházásait azokban az uniós országokban, amelyek támogatták a kínai elektromos autók elleni büntetővámok bevezetését – értesült a Reuters.

A brit hírügynökség emlékeztetett rá, hogy a szavazáson Franciaország, Olaszország és Lengyelország szorgalmazta az intézkedést, öt ország, köztük Magyarország és Németország ellenezte, további tizenkettő pedig tartózkodott. A cikk rámutatott, a döntés fájhat Párizsnak és Rómának, amely több kínai autógyárral is tárgyalt jelentős beruházásokról.

A Reuters hozzáteszi a BYD már most gyárat épít Magyarországon, és fontolgatja, hogy hollandiai központját áthelyezi hazánkba.

A kínai elektromos autók elleni büntetővámok csütörtökön léptek hatályba az Európai Unióban. Az intézkedésre Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter is reagált a közösségi médiában:

„Az Ursula von der Leyen elnök vezette Európai Bizottság nehéz helyzetbe hozta az Európai Uniót: az elmúlt öt év vesszőfutása nyomán az EU kevésbé biztonságos, kevésbé versenyképes és politikailag súlytalanabb lett, mint 2019-ben volt.

A Bizottság elnökének egyértelmű felelőssége, hogy Európát belevitte egy vesztes háborúba, hogy az EU világgazdasági és világpolitikai jelentősége lecsökkent.

A leköszönő Európai Bizottság a távozása előtt még egy kegyelemdöfést ad az európai gazdaságnak, bevisz még egy mélyütést az európai versenyképességnek azzal, hogy – a tagállamok és az iparág legnagyobb vállalatainak véleményét figyelmen kívül hagyva – extra vámokat vezet be az elektromos autóipar kínai szereplőire.

Jogos a kérdés: kinek az érdekét szolgálja mindez? Az európai uniós országokét biztosan nem, mert a 27-ből mindössze 10-en szavazták meg. Az európai autógyártókét sem: az autóipar legnagyobb szereplői kézzel-lábbal tiltakoznak az intézkedéssel szemben, hiszen az európai elektromobilitási stratégia sikere nehezen képzelhető el a kínai beszállítókkal való együttműködés nélkül.

Ha tehát sem az európai országok, sem az autógyártók érdekét nem szolgálja az intézkedés, akkor miért lépik meg? Hogy ártsanak, ahogyan ártottak öt éven keresztül.”

Továbbiak

A weboldalunkon sütiket (cookie-kat) használunk. Az Ön beleegyezésével ezeket arra használjuk, hogy mérjük és elemezzük a weboldal használatát.
Információk és beállítások