A kiállításon a fő csarnokok már meg is nyíltak a látogatók előtt, akik így megismerkedhettek a nemzetközi és helyi kiállítók sokszínű termékeivel és szolgáltatásaival. Emellettek részt vehettek úgynevezett tudásközpont szemináriumokon, ennek lényege, hogy a nap folyamán egy sor „Pocket Talks” és szeminárium került megrendezésre, amelyek témái a halal tanúsítástól és a piacra jutástól a digitális átalakulásig és a fenntartható szépségig terjedtek.
Emellett A MIHAS egyik legfontosabb eleme, az International Sourcing Programme (INSP) egyéni üzleti találkozókkal vette kezdetét. Az esemény egy AI-alapú platformot, a MADANI Digital Trade (MDT) rendszert használja a kereskedelmi kapcsolatok optimalizálására.
A szervező MATRADE kiemelte folyamatos globális terjeszkedését, rámutatva a MIHAS 2024-es dubai sikerére és a MIHAS@Shanghai novemberi indulására, amely a China International Import Expo (CIIE) keretében kerül megrendezésre. Ez tükrözi a stratégiai törekvést, hogy új, gyorsan növekvő halal piacokat - különösen Kínában - nyissanak meg.