Scholzot számos neves német vállalat, köztük a Siemens, a Bayer, a Mercedes-Benz, a BMW és a Zeiss vezető képviselői kísérik - tette hozzá a Xinhua, emlékeztetve, hogy több mint 5000 német vállalat működik Kínában - amely évek óta Németország legnagyobb kereskedelmi partnere.
A német kancellár vasárnap kezdte meg útját Csungkingban. Meglátogatott egyebek mellett egy kínai-német vegyesvállalatot és egy vízmegfigyeléssel kapcsolatos kínai-német tudományos kutatási együttműködési projektet. Scholz elmondta, hogy lenyűgözte a német és kínai vállalatok közötti együttműködés a hidrogéntechnológia területén, és Németország kész tovább mélyíteni a baráti eszmecserét Kínával, és új szintre emelni a kétoldalú együttműködést.
A német kancellár és delegációja hétfőn érkezett Sanghajba. Részt vett a Tongji Egyetem Jiading Campusának diákjaival folytatott párbeszédben, és ellátogatott a német Covestro vállalat ázsiai-csendes-óceáni innovációs központjába. Scholz elmondta, hogy úgy látja, Kína közelmúltbeli fejlődési változásai és a német-kínai együttműködés létfontosságú a világ jövője szempontjából.
"Egyszer majd Németországban és Európában is lesznek kínai autók. Az egyetlen dolog, aminek mindig világosnak kell lennie, hogy a versenynek tisztességesnek kell lennie" - mondta Scholz a Tongji Egyetem diákjainak a Reuters szerint. "Más szóval, hogy ne legyen dömping, hogy ne legyen túltermelés, hogy ne sérüljenek a szabadalmi jogok" - mondta Scholz, hozzátéve, hogy fontos, hogy a vállalatoknak lehetővé kell tenni, hogy bürokratikus akadályok nélkül helyben hozzák létre a gyártást. Amikor azonban később arról kérdezték, hogy Ursula von der Leyen, az Európai Bizottság elnöke arra szólította fel az uniót, hogy védekezzen a kínai túltermelés ellen, Scholz fenntartásait fejezte ki.
Olaf Scholz kedden Pekingben találkozik Xi Jinping kínai elnökkel.