Az elemzés szerint az egyesülés, amelybe a Nissan révén a Mitsubishi Motors is bekapcsolódna, versenyképesebbé tenné a vállalatokat a Teslával és a kínai elektromosautó-gyártókkal szemben. A három autógyár együtt 54 milliárd dolláros vállalatot hozna létre, a világ harmadik legnagyobb autóipari tömörülését alkotná több mint 8 millió jármű eladásával, közelebb kerülve a Toyotához és a Volkswagenhez.
A megbeszélések középpontjában az együttműködés megerősítése áll, de egy holding létrehozásának lehetősége is szóba jöhet - idézik japán médiajelentések az ügyhöz közel álló, meg nem nevezett forrásokat.
A Nissan - a Mitsubishi Motors legnagyobb tulajdonosa - részvényeinek árfolyama több mint húsz százalékkal emelkedett a bejelentett tervekre reagálva. A Mitsubishi részvénye 13 százalékkal emelkedett. A Honda részvénye két százalékkal csökkent.
Márciusban az autógyártók bejelentették, hogy a költségek csökkentése és versenyképességük javítása érdekében együtt fognak dolgozni az elektromos járművek és szoftvertechnológiák fejlesztésén.
"Úgy tűnik, hogy ez az üzlet inkább a Nissan kisegítéséről szól, de maga a Honda sem pihenhet a babérjain" - mondta Sanshiro Fukao, az Itochu Kutatóintézet vezető munkatársa. "A Hondánál a cash-flow jövőre romlani fog, az elektromos autók (EV) nem fogynak igazán jól."
"Közép- és hosszú távon ez jót tesz a japán autóiparnak, mivel egy második tengely jön létre a Toyotával szemben" - mondta Seiji Sugiura, a Tokai Tokyo Intelligence Laboratory vezető elemzője. "A Toyotával való konstruktív rivalizálás pozitívum a meglehetősen stagnáló japán autóipar számára, amikor a kínai autógyártókkal, a Teslával és másokkal kell versenyeznie."