A kínai gumiabroncsipar jelentős növekedést ért el 2023-ban, a tendencia várhatóan 2024-ben is folytatódik – számolt be a Global Times. Mint írják, a magas kereslet és a tengerentúli terjeszkedés pozitívan hat a szektor növekedésére, ez pedig jól látszik a különböző kínai gumiabroncsgyártó vállalatok teljesítményén is.
A Sentury Tire például az Európából, Amerikából, Észak-Afrikából, a Közel-Keletről, Dél-Amerikából és Délkelet-Ázsiából érkező megrendelések jelentős megugrásáról számolt be a hírportálnak. A vállalat termékei iránti kereslet 2024 első heteiben meghaladta a termelési kapacitást.
A Global Times megjegyzi, a kínai gumiabroncsok költséghatékonyabbak az európai és amerikai piacokon fellelhető versenytársaikkal szemben, ami hozzájárul az export növekedéséhez.
Kína az autóipari export területén 2023-ban megelőzte Japánt, ami szintén kedvező a kínai gumiabroncsok értékesítésének vonatkozásában. A félacél gumiabroncsok exportja, melyet főként személygépjárműveken használnak, 2023-ban figyelemre méltó, 20 százalékos növekedést mutatott az előző évhez képest.
A tengerentúli kereslet kielégítése érdekében a Sentury 2023-ban üzemet létesített Marokkóban, amely 2024 negyedik negyedévében kezdi meg működését. A Sailun – egy másik kínai gumiabroncsgyártó-vállalat – 240 millió dolláros beruházást tervez egy mexikói vegyesvállalatba a félacél gumiabroncsgyártás területén
Kiderült, a jövő év végére már teljesen készen lesz a Budapest-Belgrád vasútvonal magyarországi szakasza.
Jövőre indulhatnak az építkezések, melyektől a turizmus fellendülését várják.
Azerbajdzsán zöldenergia-termelésének több mint hetven százalékát exportálhatja 2030-tól, s nem is akárhová. A dél-kaukázusi állam az Európai Unió fontos energiaellátójává vált az ukrajnai háború kirobbanása óta, ez pedig tovább fokozódhat a zöldenergia-projektek megvalósulásával.