A kínai gumiabroncsipar jelentős növekedést ért el 2023-ban, a tendencia várhatóan 2024-ben is folytatódik – számolt be a Global Times. Mint írják, a magas kereslet és a tengerentúli terjeszkedés pozitívan hat a szektor növekedésére, ez pedig jól látszik a különböző kínai gumiabroncsgyártó vállalatok teljesítményén is.
A Sentury Tire például az Európából, Amerikából, Észak-Afrikából, a Közel-Keletről, Dél-Amerikából és Délkelet-Ázsiából érkező megrendelések jelentős megugrásáról számolt be a hírportálnak. A vállalat termékei iránti kereslet 2024 első heteiben meghaladta a termelési kapacitást.
A Global Times megjegyzi, a kínai gumiabroncsok költséghatékonyabbak az európai és amerikai piacokon fellelhető versenytársaikkal szemben, ami hozzájárul az export növekedéséhez.
Kína az autóipari export területén 2023-ban megelőzte Japánt, ami szintén kedvező a kínai gumiabroncsok értékesítésének vonatkozásában. A félacél gumiabroncsok exportja, melyet főként személygépjárműveken használnak, 2023-ban figyelemre méltó, 20 százalékos növekedést mutatott az előző évhez képest.
A tengerentúli kereslet kielégítése érdekében a Sentury 2023-ban üzemet létesített Marokkóban, amely 2024 negyedik negyedévében kezdi meg működését. A Sailun – egy másik kínai gumiabroncsgyártó-vállalat – 240 millió dolláros beruházást tervez egy mexikói vegyesvállalatba a félacél gumiabroncsgyártás területén
Minden kihívás ellenére tavaly tovább nőtt a globális textipiac. Az ágazatot elsősorban Ázsia uralja: hasít Kína, feltörekvőben van India, Törökország viszont válságot él át.
Kína az amerikai büntetővámokra válaszul maga is vámokat vetett ki az Egyesült Államokból származó egyes termékekre. Peking szerint azonban inkább párbeszédre lenne szükség.
Kína éves szolgáltatáskereskedelme tavaly először haladta meg az ezermilliárd amerikai dollárt, ami bizakodásra ad okot a jövőre való tekintettel.