A kínai gyártók autói 2023-ban az egyiptomi piacon értékesített járművek (személyautók/teherautók/buszok) mintegy negyedét tették ki az Automotive Market Information Council (AMIC) által kiadott adatok szerint.
Három kínai márka, a Chery, az MG és a BYD fedte le a teljes egyiptomi autóeladások mintegy 22 százalékát, ami 2023-ban meghaladta a 90 400 járművet. A három vállalat 19 800 járművet értékesített az említett időszakban, ebből 10 200-at a Chery, 5700-at az MG és 3900-at a BYD.
2023-ban az egyiptomi autópiaci eladások legnagyobb részét az ázsiai vállalatok uralták. A három kínai vállalat, valamint a japán Nissan, Toyota, Suzuki és Mitsubishi kvartett, továbbá a dél-koreai Hyundai és Kia az egyiptomi piac elmúlt évi eladásainak kétharmadát (66,2 százalékát) tette ki. Az AMIC adatai szerint a négy japán vállalat Egyiptom teljes autóeladásainak 32,5 százalékát fedte le, felülmúlva kínai versenytársakat.
A Közel-Kelet legnépesebb országában, Egyiptomban az autóeladások tavaly több mint 51 százalékkal csökkentek, a 2022-es 184 700-ról 90 400-ra estek vissza 2023-ban az Egyiptomot hónapok óta sújtó dollárhiány-válság miatt.
Hálid Szaad, az Egyiptomi Autógyártók Szövetségének főtitkára azt jósolta, hogy az egyiptomi autóeladások idén további 30 százalékkal csökkennek, elérve a 60 000-70 000 közötti számot.
Srí Lanka az egyetlen ország az ázsiai térségben, amely jelenleg egyeztetéseket folytat az Egyesült Államokkal az amerikai kölcsönös vámok ügyében – közölte a gazdaságfejlesztési tárca helyettes minisztere.
Kína pénteken hivatalosan is megerősítette, hogy létrejött a kereskedelmi megállapodás keretrendszere az Egyesült Államokkal. Eszerint Washington több korlátozó intézkedést felold, míg Peking vállalja, hogy felülvizsgálja és jóváhagyja az exportkorlátozások alá eső termékek kivitelét.
Április 2-án Donald Trump elnök aláírta az 14257. számú rendeletet, amely az amerikai kereskedelmi hiány mérséklését célzó „Felszabadulás Napja tarifák” bevezetését és alkalmazását szabályozza.