A titkos művelet célja az volt, hogy kétségeket ébresszenek a Kínából érkező oltóanyagok és más életmentő segédeszközök (például maszkok) biztonságosságával és hatékonyságával kapcsolatban - derült ki a
Reuters vizsgálatából. A hadsereg hamis internetes fiókok segítségével, amelyek filippínóknak adták ki magukat, oltásellenes kampányt indított. A közösségi médián közzétett bejegyzések az arcmaszkok, a tesztkészletek és az első, a Fülöp-szigeteken elérhetővé váló oltóanyag - a kínai Sinovac - minőségét kifogásolták.
A Reuters legalább 300 olyan fiókot azonosított az X-en, korábban Twitteren, amelyek megfeleltek a Fülöp-szigeteki műveletet ismerő volt amerikai katonai tisztviselők által megosztott leírásoknak. Szinte mindegyik 2020 nyarán jött létre, és a #Chinaangvirus - Tagalog nyelven Kína a vírus - szlogen köré csoportosult.
Miután a Reuters megkérdezte az X-et a fiókokról, a közösségi médiavállalat eltávolította a profilokat, mivel a tevékenységi minták és a belső adatok alapján megállapította, hogy azok egy összehangolt botkampány részei - tette hozzá a Reuters.
Az amerikai hadsereg oltásellenes kampánya 2020 tavaszán kezdődött, és Délkelet-Ázsián túlra is kiterjedt, mielőtt 2021 közepén megszüntették - állapította meg a Reuters. A propagandakampányt a helyi közönségre szabva Közép-Ázsiában és a Közel-Keleten is elindították, a Pentagon hamis közösségimédia-fiókok kombinációját használta több platformon, hogy félelmet terjesszen a kínai vakcinákkal szemben a muszlimok körében egy olyan időszakban, amikor a vírus naponta több tízezer ember halálát okozta. A stratégia kulcsfontosságú része: felerősíteni azt a vitatott állítást, hogy mivel a vakcinák néha sertészselatint tartalmaznak, a kínai oltások az iszlám törvények szerint tiltottnak tekinthetők.