18 hónap alatt mesterhármas: a BYD három óriási beruházást jelentett be Magyarországon – írta Facebook-bejegyzésében Szijjártó Péter pénteken. A külgazdasági és külügyminiszter rámutatott: az elmúlt időszakban megkezdődött a vállalat első európai autógyárának építése Szegeden; megállapodtak az európai kutatás-fejlesztési mérnöki központ létrehozásáról Magyarországon; most pedig eldőlt, hogy új elektromos buszgyártó üzemet építenek Komáromban.
Ezzel biztosítékot kapunk rá, hogy a legmodernebb elektromos járműgyártásban továbbra is európai listavezetők tudunk majd lenni – húzta alá Szijjártó.
A pénteki bejelentést megelőzően csütörtökön a magyar ellenzéki sajtót elárasztották a magyar beruházásösztönzési-rendszer kudarcával kapcsolatos, illetve a kínai CATL debreceni akkumulátorgyár továbbépítésnek leállításáról szóló híresztelések. Ezutóbbit a kínai vállalat rögtön cáfolta, előbbire pedig Joó István, a Nemzeti Befektetési Ügynökség (HIPA) vezérigazgatója reagált Facebook-bejegyzésében.
„Ezek az írások természetesen nem foglalkoznak az ország versenyképességével, fittyet hánynak a tényekre és az elmúlt évek eredményeire. Nem számolnak be a Magyarországra érkezett beruházások nyomán létrejövő fejlesztésekről sem technológiai, sem infrastrukturális szinten, és ugyanígy elhallgatják az ezek által megteremtett egymillió új munkahelyet is” – írta Joó István. Kiemelte, hogy minden egyes támadás alatt álló beruházásért éles versenyben kellett megküzdenie Magyarországnak. „Vannak olyan versenytársaink, akik ebben a versenyben nem megengedhető eszközöket is bevetnek. Mi ezt nem tesszük” – jelentette ki.
Egyúttal felhívta a figyelmet arra, hogy így is sikerült tavaly és az azt megelőző években is beruházási rekordokat elérni.