Kína szolgáltatáskereskedelme 2024-ben rekordmagas, 7,5 ezermilliárd jüan (mintegy 1,05 ezermilliád amerikai dollár) volt, 14,4 százalékkal bővült éves szinten – derül ki a kínai Kereskedelmi Minisztérium (MOC) legfrissebb adataiból.
Az export 18,2 százalékkal nőtt éves szinten, az import pedig 11,8 százalékkal bővült a MOC szerint.
A Xinhua kínai hírügynökségnek nyilatkozva Li Jun, a MOC alá tartozó Kínai Nemzetközi Kereskedelmi és Gazdasági Együttműködési Akadémia kutatója rámutatott, több tényező is hozzájárult a szolgáltatáskereskedelem volumenének növekedéséhez. Ilyenek például az egyre gyorsuló digitalizáció, vagy éppen a kínai vízumpolitika lazítása és optimalizálása.
A „China Travel” névre keresztelt új turizmuspolitika sikeres, ez pedig tovább növeli az ország szolgáltatáskereskedelmének bővülését, emellett pedig hozzájárul globális turizmus fellendüléséhez is.
Li Jun azt is megemlíti, hogy a kínai kultúra digitális terjedése is felgyorsult, köszönhetően például a tavaly piacra dobott „Black Myth: Wukong” című videójátéknak, amely óriási sikert aratott a világ minden pontján.
A szakértő azt is kiemelte, hogy a pekingi vezetés tavaly augusztusban kiadott iránymutatása erős politikai támogatást nyújt a kínai szolgáltatáskereskedelem fejlődéséhez.