A szaúdi Mada-kártyákkal történő vásárlások mértéke februárban elérte a 3,76 milliárd dollárt, ami éves szinten 25 százalékos növekedést jelent a királyság központi bankja szerint. Ez az adat tartalmazza az online vásárlásokon, a Mada alkalmazáson és az e-pénztárcákon keresztül végzett vásárlásokat, de nem tartalmazza a Visa, MasterCard és más hitelkártyákkal végzett tranzakciókat. Az e-kereskedelmi tranzakciók száma is 44 százalékkal nőtt éves alapon, és februárban már meghaladta a 84 milliót.
A fogyasztói magatartás COVID-19 utáni változását a szabályozási reformok, az internetes infrastruktúra és a kifinomult e-kereskedelmi vállalkozások folyamatos fejlődése is támogatták. Ez utóbbiak kulcsfontosságú hajtóerők a készpénztől való elmozdulás tekintetében.
Az Amerikai Nemzetközi Kereskedelmi Hivatal januári kereskedelmi útmutatója szerint az elmúlt három évben az online eladások majdnem 60 százalékkal nőttek Szaúd-Arábiában, és jelentős növekedés tapasztalható a médiatermékek, a ruházati cikkek és a lábbelik szegmensében. Szaúd-Arábia e-kereskedelmi szektorának öt legnagyobb online kiskereskedője 2023-ban a jarir.com, a nahdionline.com, az amazon.sa, az extra.com és a namshi.com voltak.
Emellett beszédes adat, hogy 15 év feletti szaúdiak 72 százaléka rendelkezik bankszámlával, ami rávilágít a lakosság digitalizációra és online kereskedelemre való felkészültségére.
Az Egyesült Arab Emírségekkel sikerült létrehozni egy nagyon különleges kapcsolatot, nagyon sebes léptű, gyors ütemű gazdasági együttműködés bontakozik ki egyebek mellett az energiaszektorban, a mesterséges intelligencia, a digitális infrastruktúra területén - magyarázta a kormányfő.
Minden adott a magyar-belarusz gazdasági kapcsolatok fejlesztéséhez az európai uniós szankciók által nem érintett területeken, a két ország között nincs nyitott politikai kérdés, valamint a jogi és pénzügyi feltételek is adottak - közölte a tárca tájékoztatása szerint Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter szerdán Minszkben.
Az elmúlt hónapok ismét újabb és újabb mesterségesintelligenciamodelleket hoztak, amelyek egyre inkább képesek az emberi gondolkodásra emlékeztető teljesítményre. Ami új, az az, hogy kezdjük látni a munkaerőpiacra gyakorolt hatásukat is, mivel a mesterséges intelligencia (AI) nemcsak azt alakítja át, hogyan dolgozunk, hanem azt is, mit értékelünk az emberi munkavállalókban.