Virágzik a szaúdi e-kereskedelem
A szaúdi Mada-kártyákkal történő vásárlások mértéke februárban elérte a 3,76 milliárd dollárt, ami éves szinten 25 százalékos növekedést jelent.
Virágzik a szaúdi e-kereskedelem
Selyemutak

Virágzik a szaúdi e-kereskedelem

Fotó: iStock
Eurázsia 08/04/2024 17:13

A szaúdi Mada-kártyákkal történő vásárlások mértéke februárban elérte a 3,76 milliárd dollárt, ami éves szinten 25 százalékos növekedést jelent.

A szaúdi Mada-kártyákkal történő vásárlások mértéke februárban elérte a 3,76 milliárd dollárt, ami éves szinten 25 százalékos növekedést jelent a királyság központi bankja szerint. Ez az adat tartalmazza az online vásárlásokon, a Mada alkalmazáson és az e-pénztárcákon keresztül végzett vásárlásokat, de nem tartalmazza a Visa, MasterCard és más hitelkártyákkal végzett tranzakciókat. Az e-kereskedelmi tranzakciók száma is 44 százalékkal nőtt éves alapon, és februárban már meghaladta a 84 milliót.

A fogyasztói magatartás COVID-19 utáni változását a szabályozási reformok, az internetes infrastruktúra és a kifinomult e-kereskedelmi vállalkozások folyamatos fejlődése is támogatták. Ez utóbbiak kulcsfontosságú hajtóerők a készpénztől való elmozdulás tekintetében.

Az Amerikai Nemzetközi Kereskedelmi Hivatal januári kereskedelmi útmutatója szerint az elmúlt három évben az online eladások majdnem 60 százalékkal nőttek Szaúd-Arábiában, és jelentős növekedés tapasztalható a médiatermékek, a ruházati cikkek és a lábbelik szegmensében. Szaúd-Arábia e-kereskedelmi szektorának öt legnagyobb online kiskereskedője 2023-ban a jarir.com, a nahdionline.com, az amazon.sa, az extra.com és a namshi.com voltak.

Emellett beszédes adat, hogy 15 év feletti szaúdiak 72 százaléka rendelkezik bankszámlával, ami rávilágít a lakosság digitalizációra és online kereskedelemre való felkészültségére.

A weboldalunkon sütiket (cookie-kat) használunk. Az Ön beleegyezésével ezeket arra használjuk, hogy mérjük és elemezzük a weboldal használatát.
Információk és beállítások