A Stella Terra névre keresztelt járművet változatos terepviszonyok között próbálták ki: kiszáradt folyómedreken, erdős területeken, meredek hegyi ösvényeken és sivatagi homokon át vezetett útja.
– Hihetetlen utazás volt, melynek eredménye rendkívül pozitív – magyarázta a fejlesztőcsapat vezetője Wisse Bos. Hozzátette, a Stella Terra hatékonyságát nehéz volt megjósolni, azonban az út során nem kellett a feltöltőállomásokra támaszkodniuk, a jármű teljes egészében napenergia segítségével közlekedett. – Harminc százalékkal kevesebb energiát használtunk, mint amire számítottunk – mutatott rá Bos.
Stella Terra, the worlds's first #solar-powered #car has just driven 1,100 kilometers across #Morocco to the #Sahara. #ElectricCars #sustainablefuture #sustainableenergy pic.twitter.com/ksnxUnxbLk
— China Daily (@ChinaDaily) October 20, 2023
A Stella Terra végsebessége 145 kilométer per óra, városban teljes feltöltöttség mellett körülbelül 710 kilométert bír töltés nélkül, terepen ez körülbelül 550 kilométerre csökken, terepviszonyoktól függően.
Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter közösségi oldalán számolt be a magyar–japán gazdasági és technológiai együttműködés legújabb fejleményeiről.
Magyarország megállapodást írt alá Kínával, amely komoly együttműködési potenciált jelent a két ország között a nukleáris energia, a biztonság és az innováció területén.
A bizonytalan világgazdasági környezetben felértékelődik a nemzetközi együttműködés – emelte ki Varga Mihály, aki a Renminbi Kezdeményezés konferencián bejelentette: a Magyar Nemzeti Bank új alelnökséggel erősíti globális kapcsolatait. Magyarország különösen Ázsiára épít, ahol Kína ma már kiemelt partner.